Se vinderne fra “Vi cykler til golf” 2021 – puds cyklerne til 2022

Så er eftersommerens kampagne, “Vi cykler til golf”, slut og resultatet gjort op.

30 medlemmer deltog og cyklede imponerende 2324 km. I alt blev der tilbagelagt 316 ture fra hjemmet til golfbanen og retur.

I Restaurant Birdie blev der skænket øl og vand 20 gange for et fyldt udfyldt `scorekort` = med mindst ni ture.

To medlemmer kørte 18 ture og vinder og topscorer var Jette Nørlund Jensen, der kørte 128 km fordelt på 16 ture og dermed vandt hovedpræmien.

I forhold til klimaet indebærer det en besparelse på CO2 på i alt 425 kg og herfra er trukket belastningen af udskænket øl og vand (4,25 kg CO2). De sparede 425 kg CO2 svarer til sparede 184 liter benzin i følge vores CO2-beregner.

Tak for det og tak for indsatsen. Vi gentager kampagnen til næste forår.

Der skal også lyde en stor tak til vores sponsorer, hvis parathed til at støtte kampagnen indebærer at alle 28 deltagere kan afhente deres præmier i sekretariatet, når du kommer forbi (to deltagere var fra natur- og miljøudvalget og er uden for præmierækken).

1. Jette Nørlund Jensen vinder en Høvding cykelhjelm, der kommer fra Free Bike Shop i Allehelgensgade 14
  2. Jørgen Kaae Johansen, Kim René Hansen, Dorte Rye Jensen og Leif Petersen, der alle vinder cykellygter fra Free Bike Shop
  3. Dorte Pyll, et golfhåndklæde fra Proshoppen
  4. Lise Retbøll Rosted, Annemari Jensen, Yvonne Pihl Larsen og Lene Müller, der alle vinder en halsedisse fra F.J. Poulsens anlægsgartneri
  5. Flemming Sommer, Bjørn, Gert Buchtrup, Svend Aage Helbæk, der alle vinder 3 bolde fra F.J. Poulsens anlægsgartneri
  6. Kurt Christensen vinder en kasket fra Proshoppen
  7. Solveig Kaas, Merete Kofoed, Helmer Nielsen og Peter Frimann, der alle vinder 3 bolde fra Proshoppen
  8. Britta Andersen, Tina Donstrup, Klaus Truesen, Jørn Dehn Møller, Irene Sommer, Søren Gotved, Klavs Koefoed, Birgitte Højer, der alle vinder en pose bolde fra Greenkeepergården
  9. Johnny Andersen vinder en børste til golfjern og -køller fra Proshoppen

På billedet i toppen er det Henning Nordstrøm Pedersen og Lars Carlsen fra natur- og miljøudvalget, mens billedet midt på siden er Kim Andersen fra Fri Bike Shop i Allehelgensgade, der sponserede hovedpræmien + en række “side-præmier”

Jan Eriksen, natur- og miljøudvalget.