Rehab Roskilde får penge til handicap-scootere

En bevilling fra Trygfonden på 55.000 kr. gør det nu muligt for Rehab-golf i Roskilde Golf Klub at anskaffe tre nye scootere til klubbens handicappede golfspillere.

Scooterne er uundværlige for de rehab-spillere, der ikke selv kan gå rundt på runden, og det er over halvdelen af de ca. 35 spillere, der fast en gang om ugen hele sommersæsonen spiller golf på par 3 banen – sammen med en gruppe hjælpere fra klubben. I dag har rehab’erne ”kun” 15 scootere, så derfor lander bevillingen på et tørt sted.

Rehab’erne og hjælperne var torsdag den 20. januar 2022 trommet sammen i klubhuset og styregruppen havde så inviteret både Trygfonden, den lokale afdeling af Hjerneskadeforeningen, klubbens formand og pressen. Dagbladet og Roskilde Avis mødte op, så klubben kan se frem til en omtale i de to aviser. Det samme gælder formentlig hjerneskadeforeningens blad.

Pernille Bjerre Nielsen fra Trygfondens regionale råd på Sjælland overrakte de 55.000 kroner.

”Tryghed er fundamentet for et godt liv og det handler jeres projekt med rehab-golf jo i høj grad om. I er med til at sikre sociale relationer, trivsel og livskvalitet og hjælper mennesker at få både fysisk og mentalt velvære. Spillerne får trænet både krop og hjerne og det foregår sammen med ligestillede. Vi håber, at endnu flere får glæde af jeres fantastiske tilbud,” sagde Pernille Bjerre Nielsen i sin overrækkelsestale.

Også Jørgen Boesgård fra Hjernesagens lokale forening for Roskilde og Lejre tog ordet. Han var på både klubbens og Hjernesagens vegne stolt over bevillingen fra Trygfonden.

”Vi er meget glade for samarbejdet med jer – blandt spillerne er der mange af vores medlemmer og vi ved, at de er rigtig glade for at komme herud for at være sammen og spille golf. Jeg kan næsten ikke uddele roser nok til initiativtager og ildsjæl Hans Møllegaard, til alle de frivillige der hjælper og til jer, der spiller golf, og jeg synes, det er fantastisk flot, at I nu også gør en indsats for at udbrede rehab-golf til andre golfklubber i Danmark.”

Endelig var også Roskilde Golf Klubs formand, Kim Møller Behrend, blandt talerne. Også han roste ildsjælenes ildsjæl, Hans Møllegaard, der i 1997 startede med rehab-golf, efter at han selv året før havde været udsat for en blodprop.

”Jeg er stolt over at se, hvad Hans som ildsjæl har bedrevet. Hans selv har selvfølgelig en stor del af æren, men intet kunne jo lade sig gøre uden alle jer hjælpere. I er med til at sprede glæde både for rehab-spillerne men også i resten af klubben. En stor tak til Trygfonden for at bidrage til rehab-golf.”

I rehab-golfens styregruppe i Roskilde sidder også Hans Kristian Olesen og Kim Jakobsen, der også var til stede ved overrækkelsen – sammen med repræsentanter fra hjælpergruppen.

Herunder kan du se billeder fra overrækkelsesceremonien.

På gruppebilledet er alle de fremmødte rehab-spillere. Fra venstre: Hans Møllegaard, Sten Garver, Jens Pedersen, Allan Callesen, Kim D. Jakobsen, Leif Toftegaard, Henrik Jensen (siddende i scooteren), Pernille Bjerre Nielsen fra Trygfondens regionale råd på Sjælland, Karina Nielsen, Erik Hansen, Jesper Colding og Kenneth Daugaard.

På det mindre foto er det Hans Møllegaard, Henrik Jensen på scooteren og Pernille Bjerre Nielsen.