Seniorgolf med første samling indendørs i et år

Torsdag morgen den 24. juni kl. 7.15 samledes seniorerne til morgensang forfattet af Poul Erik Edsen-Johansen og bægerklang, inden banen blev indtaget til Mexican Scramble.

Det blev starten på en dag med masser af golf, men også med fælles samling indendørs for første gang i et år. I alt 66 var med til at fejre, at vi nu er så langt med coronavacciner, at det kan lade sig gøre at samles igen.

Leif Petersen, Grethe Risegaard, Lisbeth Møller og “Pedro” vandt turneringen med 81 point tæt fulgt af tre hold med 82 point.

Efter matchen og hygge på terrassen blev der serveret en lækker middag i Restaurant Birdie – også her var der sang forfattet af Poul Erik, denne gang en Covid 19 sang.

Under middagen blev der uddelt præmier og fødselsdagsgaver til fødselarer, der i seneste kvartal havde rundet 85, 80 og 75 år, ligesom styregruppen orienterede om forskellige tiltag i klubben.

Ole Strangholt og Jan Hoffmeyer (billedet) overrakte de mange præmier.

Vindere af den gemmegående turnering i 2. kvartal 2021:

Damer

1. Grethe Risegaard
  2. Eli Vibeke Olsen
  3. Gitte Teilgaard

Herrer

1. Jesper Bluhme
  2. Philip Evans
  3. Christian Kubel

Som afslutning motiverede Inger Margrethe Nissen videregivelse af æresprisen PEDRO, en figur udført af Jan Hoffmeyer, som Inger Margrethe havde passet godt.

“Den udvalgte person opererer” lidt i det skjulte. Han er en særdeles habil golfspiller med et godt boldøje. Han behøver ikke at snakke med sine bolde 😊. Personen er lidt af en ildsjæl. Altid i front til at påtage sig frivillige opgaver – og ikke bare i golfklubben. Desuden er personen rolig og humørfyldt – og han ved besked om det meste – en man kan spørge om alt,” sagde Inger Margrethe, inden hun videregav “Pedro” til klubbens webmaster og seniorklubmedlem Henrik Overgaard Pedersen.

Henning Jensen (øverste foto), der som tidligere modtager af PEDRO, for ni måneder siden overrakte PEDRO til Inger Margrethe var imponeret over, hvad PEDRO’s ophold sammen med Petra havde udløst, nemlig en lille babyfigur, som Henning overrakte Inger Margrethe.

Seniorklubben fortsætter sommerturneringen alle torsdage i 3. kvartal.

Ejvind N. Jensen, formand for seniorklubben