Flop-træning af ugens stjernegæst – Jakob Falk

Onsdag 23/6 2021 var vi heldige at have lokket Jakob Falk, der netop er hjemvendt på sommerferie fra golfuniversitet i USA, til at være vores “stjernegæst” ved junior shortgame træning. Jakob har selv været mikro og junior i Roskilde Golf Klub og er nu ved at gøre en karriere ud af golfspillet i Amerika.

Jakob underviste juniorerne Karoline, Ditte, Peter og Lars i “flop slag”. Vi lærte bl.a., at det er vigtigt at have en mellembred stance, vægten på venstre ben (hvis man er højrehåndet) og åbne slagfladen på wedgen for at lave høje kort slag. Bruges f.eks. når man ligger foran bunker og tæt på green.

Jakob er god til at lære fra sig og alle lyttede og lærte af ham. Da det samtidig var Skt. Hans aften, var vi en mindre gruppe end normalt. Det havde den fordel, at Jakob havde bedre tid til at undervise hver junior (William Bredtved og jeg øvede også med 🙂).

“A thousand thanks” til Jakob for træningen. Fedt at du ville tage dig tid til at dygtiggøre næste generation af golfspillere. Vi håber du lykkes med at blive professionel golfspiller i USA. Giv os et praj, næste gang du er i Danmark, så modtager vi gerne en ny træningslektion.

Onsdags junior shortgame holder nu sommerferie. Vi ses igen 11/8 (hvor vi holder DGU Shortgame prøve med mulighed for at kvalificere sig til landsfinalen i Korsør GK den 2. oktober. Mon ikke vi får et par dygtige ROGK juniorer med til landsfinalen? 😉.

Herunder kan du se to videoer fra ugens short game undervisning:

God sommer
Søren (også kendt som klubbens ældste junior)