God start af divisionsholdene – ikke mindst 1. holdet i 1. division

Danmarksturneringen er skudt i gang og Roskilde kom rigtig flot fra land i weekenden 8.-9. maj 2021.

Vores 1. hold i herrerækken skulle starte med en svær udebane i Helsingør, men holdet viste højt niveau og stærkt sammenhold, og var i pausen foran 6-0 efter foursomes, og da matchen var slut havde Roskilde vundet 12-6.

Søndag tog de imod de forsvarende danske mestre fra Kokkedal på hjemmebane og endnu engang kom holdet fremragende fra land og var foran 6-0 efter foursomes, og efter pausen fortsatte de med speederen i bund og vandt kampen 15-3. Måske den største præstation i nyere tid i divisionsregi. Så super flot start af de unge drenge som bevidner om stor talentmasse i klubben.

2. holdet var i kamp lørdag mod Holbæk, hvor vi ikke blev levnet mange chancer. Et klart nederlag blev det til mod et stærkt Holbækmandskab. På den positive front skal det nævnes, at det blev til en flot debut af Andreas Frandsen.

Søndag tog vi imod Skovbo og det blev til sejr. De unge løver i Emil Lyseen og Andreas Frandsen tog sig af deres singler og Lasse F og Bjarke vandt deres foursome på sidste hul. Roskilde vandt derfor matchen 7-5.

3. holdet vandt første kamp 8-4 efter flot spil i Skovbo, hvor begge foursomes trak sig sejrrigt ud af deres matcher og Claus Barrett tog sig af sin single. Søndag blev det til et nederlag i Harekær.

4. holdet, som primært er et boblerhold, fik værdifuld erfaring med sig hjem efter en enkelt match i Ledreborg om søndagen. Her blev det til et nederlag.

Dameholdet vandt en tæt match lørdag og tabte deres match søndag.

Alt i alt en ganske fin start på divisionsæsonen, hvor alt stadigvæk er åben og meget kan nå at ske inden næste divisionsweekend som løber af stablen d. 19-20 juni.

Her er link til siden med alle resultater og stillinger for alle divisions-, senior- og veteranhold.

Lasse Frølich Kristensen og Emil Lindvig Nielsen