Se golf-ørreder på tæt hold

Er du nogen gange i tvivl, om det virkelig kan passe, at der er ørreder i den å, du en gang imellem kommer til at skyde bolde ned i og som der ofte ikke er ret meget vand i?

Så se på disse billeder, som Flemming M. Jakobsen har taget.

Han bor i Svogerslev og cykler ofte til golfklubben. Heldigvis har han øjnene med sig, for her kan du se nogle prægtige ørreder, som han har fanget med kameraet.

“De stod for enden af par 3 banen i det syd-vestlige hjørne, hvor løbet slår et knæk mod syd, og føres igennem et cementrør. Her stod de altså uden at kunne  tage sig sammen til at svømme igennem røret op til gydestedet, som jeg formoder var deres hensigt.  For 14 dage siden oplevede jeg samme seance. Da jeg forsøgte med et foto på nært hold, gemte de sig under brinken,” fortæller Flemming.

Billederne er hermed delt med jer alle sammen. Det er altså ikke kun fugle, rådyr og svaner med unger, vi møder på golfbanen. Har du andre gode dyrebilleder, så må du meget gerne sende dem på mail til webmaster. Skriv gerne, hvor og hvornår du så og tog billede af dyrene.

Læs mere om ørrederne i denne nyhed fra Roskilde og Omegns Lystfiskerklub.