Nyt fra Damedagen – tilmelding er startet

Damedagen er ved at være klar med programmet og aktiviteterne for den nye sæson.

Damedagsturneringen ændrer sig en lille smule i forhold til sidste år, da man tilmelder sig Damedagens sommerturnering i den række, man hører til i og forbliver i rækken forår og efterår. Det indebærer også, at vi afslutter Order of Merit og Eclectic forår og efterår. Dette er et forsøg, da det er et større arbejde at flytte spillerne fra den ene række til den anden.

Man tilmelder sig stadig turneringen i GolfBox til Damedagens sommerturnering i den række, man hører til, dvs. Damedagens sommerturnering A-rækken, Damedagens sommerturnering B-rækken og Damedagens sommerturnering C-rækken. Kontingentet er uforandret 300 kr. og betales samtidig med tilmelding, som kan ske snarest.

Dernæst tilmelder man sig de enkelte tirsdage, hvor man kan spille, og dette kan gøres på én gang under klubturneringer fra 1. marts. Når man har meldt sig til en bestemt damedag, så skal man også booke tid til at spille på selve dagen.

Bemærk at det ikke længere er muligt at indbetale kontingentet til en bankkonto, da kontoen er lukket.

Der vil også i år være en 9-hullers klub, hvor der spilles 9 huller i stedet for 18 huller. Tilmelder man sig denne ordning, kan man ikke i løbet af sæsonen skifte mellem at spille 9 eller 18 huller. Damerne i 9 hullers klubben går ud på faste tider kl. 17.00, 17.07 og 17.15 og altid fra tee 1.

Når man er tilmeldt 9-hullers klubben, har man har også mulighed at spille sammen med 18-hullers damer, hvis der er 2 andre fra 18-hullers klubben, der kan være markør for hinanden de på de sidste 9 huller. Husk altid at gøre medspillerne opmærksom på det, inden I slår ud

Tilmelding sker til damedagens sommerturnering som nævnt ovenfor.

I år er det også kun 6 runder, der er tællende i hver sæson, mod tidligere 8 runder, da vi har konstateret, at det kan knibe med at nå 8 runder pr. sæson.

Spillerfordelingen i de tre rækker er uforandret, A-rækken fra hcp. 0-23.0, B-rækken fra 23.1-29.0 og C-rækken fra 29.1-54.0.

Turneringsplanen for forårssæsonen ses på Damedagens side.

Her kommer et overblik over aktiviteterne:

• Modeopvisning: Vi åbner sæsonen med modeopvisning d. 9. april 2019 kl. 18.00. Oplysninger om tilmelding vil snarest følge fra Lasse i proshoppen
  • Sæsonstart er den 16. april 2019.
  • Foredrag med Thomas Søby: Tirsdag den 16. april vil der være foredrag med Thomas Søby, som er den eneste danske professionelle caddie med alt hvad det indebærer. Hvordan det hele startede, og hvorfor lige caddie? Han kommer også ind på karrierens højdepunkter, mødet med Tiger Woods og Rory McIlroy, hvad det vil sige at gå caddie ved en major, samt viser sjove billeder og videoklip. Vi åbner snarest for tilmelding, pris kr. 50 for damedagens medlemmer og kr. 100 for øvrige fuldtidsmedlemmer af Roskilde Golf Klub
  • Fællesspisninger: Der vil være fællesspisninger den sidste dag i måneden kl. 19.30. Tilmelding sker på en liste på Damedagens opslagstavle
  • Pink Cup: Damedagen arrangerer også i år Pink Cup til fordel for Kræftens bekæmpelse. Matchen finder sted søndag d. 12. maj 2019 og bliver en match for alle medlemmer
  • Venskabsmatch: Vi spiller returmatch mod damerne fra Køge Golf Klub den 14. maj 2019 kl. 14.00 hos os og håber, vi kan holde fast i pokalen
  • Endagsudflugt: Onsdag den 5. juni gentager vi succesen med endagsudflugten til Skjoldenæsholm Golfklub, men i år spiller vi Old Course. Arrangementet koster 375 kr. og inkluderer greenfee på Old Course banen, velkomstpose med baneguide, tees og blyant, gratis bolde på driving rangen, 3 stk. smørrebrød og 1 lille øl eller 1 vand. Tilmelding er ikke startet endnu
  • Forårsafslutning: Forårssæsonen afsluttes den 26. juni, hvor der vil være gunstart kl. 15.00 og fællesspisning og præmieoverrækkelse efter matchen
  • Efterår: Efterårssæsonen starter op d. 2. juli
  • Damedagsudflugt: Damedagsudflugten er fastlagt til fredag og lørdag d. 23. og 24. august. Vi arbejder på at finde et godt sted til fornuftig pris
  • Efterårsafslutning: Vi afslutter sæsonen den 24. september med start kl. 15.00, hvor vi spiller 11 huller og dermed kan nå ind, mens det er lyst

Spørgeskemaer
Vi vil gerne takke alle for den fine feedback i spørgeskemaet, som blev uddelt til efterårsafslutningen.

Der var rigtig mange, som synes, at endagsudflugten er en god ide, og forslagene til klubber var mange, bl.a. Sorø, Kalundborg, Skjoldenæsholm, Møn, Asserbo, Gilleleje og SGO klubberne.

Mange har tilkendegivet, de vil deltage i venskabsmatchen mod Køge.

Mange synes, Damedagsudflugten er en god idé, og der var mange forslag, hvor der var flest ønsker om en udflugt til Sydsverige. Desuden var der ønsker om ture til Sjælland, Fyn og Østjylland. Prislejet skal ligge under 2.000, dog helst under 1.600 kr.

Andre forslag:

• Gratis træning om søndagen
  • Weekendture
  • Mindre eller ingen kontingent i 2019
  • Flere foredrag
  • Tilskud til arrangementer
  • Månedsafslutning og en årsafslutning
  • Afslutning om lørdagen med frokost

Vi har drøftet alle forslag og kan meddele, at vi ikke sætter kontingentet ned eller dropper det i 2019, da kontingentet skal gå til flere arrangementer o.l.

Der vil heller ikke blive gratis træning, og som det fremgår af dette nyhedsbrev holder vi fast i forårsafslutningen på en tirsdag.

Vi modtager gerne input og forslag til nye tiltag, som I er velkomne til at sende til eller ringe til én af udvalgets medlemmer.

Vi glæder os til at se jer alle til modeshowet den 9. april og på banen d. 16. april 2018.

På Damedagsudvalgets vegne
Lene Rasmussen