Oplevede golf-miraklet efter kun fire runder på den store bane

Mange af os har spillet 5, 10, 15 eller 20 år uden at være så heldig at få bolden i på første slag.

27-årige Remi Pauly er lige blevet færdig med sit prøvemedlemskab i Roskilde Golf Klub og tog onsdag aften sin kun fjerde runde på den store bane. Og vupti – på hul 17 skete miraklet.

Hvad andre drømmer om i årevis, klarede Remi efter en golfkarriere, der tæller to gange spil på play and pay banen i Solrød, et prøvemedlemskab i Roskilde Golf Klub med træning og spil på par 3 banen– og altså blot fire runder på den store bane.

”Jeg slog et 6-jern på hul 17, og vi kunne godt se, at den havde en god retning, men da bolden forsvandt ud af syne, troede jeg bare, at den lå bag en forhøjning på green. Vi mente, vi kunne høre en lille lyd, men jeg turde ikke tro på det, så det var min spillemakker, Christian Bøttcher, der gik hen og fandt bolden i hullet,” fortæller Remi, der blev lidt rundt på gulvet og derfor stregede de to næste huller på runden, inden han fik fokus tilbage.

På dagen startede han sin runde på hul 10, da der var lidt forsinkelse i forbindelse med Herredagens forårsafslutning. Så hul 17 var reelt hul 8 på turen rundt – og samlet set blev det også en fantastisk runde for Remi, der i alt scorede 44 point og nu er nede i handicap 33,5.

Han vidste godt, at hole in one er specielt, så det varede ikke længe, inden hans mentor, Kurt, og træner Emil fik besked, men det var først via snak med dem og andre, at han fandt ud af, at de fleste golfere kan gå et helt liv uden at opleve det, som Remi selv var heldig – og dygtig – at opleve kort inde i hans golfkarriere.

Hans makker, Christian, var igennem prøvemedlemskabet i efteråret, og Remi har også sin far spillende som prøvemedlem.

Cognac’en i skabet i klubhuset blev fisket ud til Remy – det er vinhandler Otto Suenson, der er sponsor for ”hole in one” i Roskilde Golf Klub.