En helt ny vinterbane klar til brug

Spiller du om vinteren, så vil du i år opleve en helt ny bane, der er designet på en sådan måde, at vi kan spille golf hele året, samtidig med, at vi i vinterhalvåret skåner de normale baner mest muligt. Når baner her står i flertal, så er det fordi, at par 3 banen i år bliver inddraget i vinterbanen, og klubbens par 3 medlemmer får dermed mulighed for at spille på vinterbanen og på den måde få et indblik i, hvordan området på den store bane ser ud.

Det er vejret, der afgør, hvornår vinterbanen træder i kraft. Indtil videre er det muligt at spille 18 hullers og par 3 banen som normalt – dog med de begrænsninger, der fremgår under ”Banen i denne uge” på forsiden af hjemmesiden. Lige nu er hul 10, 11, 14 og 15 fx lukket. Det er under ”Banen i denne uge”, vores greenkeepere altid opdaterer med de nyeste informationer om banen, så kig her, inden du tager ud på en runde.

Beskytter sommerbanerne

”Vi har lavet vinterbanen, så vi så vidt muligt kommer uden om de normale fairways og på den måde beskytter den normale par 3 og 18 hullers bane. Det kan ikke lade sig gøre alle steder, men da rough og græs er klippet helt ned, så er det lykkedes at få en spændende og anderledes bane op at stå, samtidig med at vi får opfyldt målet om at forbedre de baner, vi spiller på om sommeren,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Ændringerne tilgodeser også de normale gå-mønstre – ikke mindst omkring de våde arealer rundt omkring på banen. Derfor vil der være afspærringer og tydelige vejvisninger, så vi som spillere husker at gå fra green til teested via de nye stier. Kun på den måde kan sommerstierne få lidt fred og bliver lidt stærkere hen over vinteren.

Nyt kort og scorekort – med tre ekstra slag til damerne

På kortet kan du se hele vinterbanen. Du kan klikke på det for at se det større. Der ligger også en forstørret udgave nederst.

Der er også lavet en side med beskrivelse af samtlige 18 vinterbanehuller. Du finder siden under “Bane og faciliteter” i topmenuen.

Bemærk, at de blå streger på kortet er de gå-veje, vi skal bevæge os på fra hul til hul.

Der er også lavet et scorekort til vinterbanen. Her fremgår også handicapnøglen. Banen er i år lavet sådan, at herrer og damer slår ud fra samme teested. Damerne har så i stedet tre slag ekstra i forhold til deres normale antal tildelte slag.

Her kan du se scorekortet.

”Til at starte med bliver de fleste teesteder markeret med nogle klodser, men bliver den nye vinterbane en succes, så vil vi lave rigtige vinterteesteder inklusiv måtter, så man kan vælge at slå ud fra måtte eller græs. Men nu skal vi lige se banen an. Enkelte steder på kortet har vi allerede besluttet at ændre udslagsstedet en smule, så kig på afmærkningerne, når I går rundt på banen. Alle de normale vinterspillere skal jo lige lære det nye at kende,” lyder det fra Nick.

Par 3 medlemmer kan spille vinterbanen

Når vinterbanen træder i kraft, bliver greenfeeprisen 200 kr.

På det tidspunkt vil det ikke længere være muligt at spille par 3 banen (fordi den er en del af vinterbanen).

Par 3 bane medlemmer i klubben må i stedet gerne spille på vinterbanen.

Som par 3 medlem har man ikke DGU-kort og kan derfor ikke selv booke tider i GolfBox.

I stedet kan du som par 3 medlem booke tid ved henvendelse i sekretariatet i åbningstiden eller ved henvendelse på forhånd via mail til  eller telefon 46 37 01 81. Vær i god tid.

De enkelte hold, der går fast på par 3 banen, kan få booket tider til en række uger på én gang.