Ny, daglig leder starter 1. maj

Det er en mand, der skifter spor, der 1. maj møder op som ny daglig leder i Roskilde Golf Klub.

Efter mange år som ingeniør, leder og direktør – og meget berejst – vender Anders Schnack nu fast hjem til Roskilde og i en rolle, han selv betegner som en kæmpe forandring i hans liv. En forandring, han glæder sig utroligt meget til.

– Det er en stor beslutning for klubben, men også en meget stor beslutning for mig selv. Det er et ultimativt vendepunkt, som jeg kan mærke giver mig rigtig meget begejstring, lyder det fra Anders Schnack, som skifter livet på direktørgangen og i diverse lufthavne ud med en noget mere jordnær tilværelse i klubhuset med udsigt over mod Boserup Skov.

Motivere frivillige
Formand Kim Møller Behrend er selvsagt også meget glad for valget.

– Anders er valgt på sin brede ledelseserfaring og sin evne og lyst til at tale med medlemmerne. Han er ikke valgt på at være golfspiller, men derimod på at kunne lede og motivere. Det er en helt særlig ting i en forening, der bygger på frivillighed. Anders skal arbejde med politik og visioner og sætte rammerne for det frivillige arbejde i klubben. Han er en, man har lyst til at følge, og det håber jeg, at vi alle sammen får glæde af.

– Det handler med andre ord ikke bare om strategi og planer, men at kunne stille sig op på ølkassen. Samtidig sætter Anders to værdier højt, som vi også har som topprioritet, nemlig ordentlighed og ærlighed, lyder det fra Kim Møller Behrend.

2016-03 Anders Schnack 3Brede smil hos medlemmerne
Anders siger da også, at selv om forandringen for ham er stor, så er indstillingen til opgaven ikke så fremmed.

– Det handler om mennesker, og jeg har altid gået meget op i samarbejde og den åbne dørs politik, og nu får jeg et job, hvor målet er, at smilene hos medlemmerne skal være så brede som muligt. Det er en fantastisk udfordring, men som passer godt i mit eget personlige mål om, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Det skal også være sjovt at komme som medlem i golfklubben, siger Anders Schnack, der fik øje på jobbet ved lidt af en tilfældighed.

Faktisk var det hans kone, der spottede stillingsannoncen i avisen og fik prikket til ham – med en slet skjult hentydning til, at hun, børn og børnebørn godt vil se noget mere til ham, men som hun også sagde: ”Det job er lige dig”.

Klar til spørgsmål på kassen
Anders glæder sig til at møde alle i klubben og vil meget gerne afmystificere hans CV, forstået på den måde, at medlemmerne ikke skal forvente, at klubben nu skal drives som en virksomhed, men fortsat skal være en forening med masser af frivillige, en god atmosfære og plads til alle.

– Så jeg stiller meget gerne op på en kasse i klubhuset og svarer på spørgsmål – og så glæder jeg mig ellers til at møde jer alle sammen.

Anders spiller selv lidt golf. Han har handicap 47 og har også været på besøg på vores bane et par gange sidste år. Nu glæder han sig til at komme forbi næsten hver dag…

Der var i alt 25 ansøgere, og syv var til samtale hos ansættelsesudvalget, som bestod af Kim Møller Behrend, Jens Krøis og Torben Madsen fra bestyrelsen samt Helle Nørregaard Holmqvist fra sekretariatet.

Den nye leder bliver præsenteret ved et klubarrangement senere i april. Datoen er endnu ikke fastsat.

Kort om Anders Schnack:

• Ingeniør, men har i mange år været direktør i forskellige virksomheder, bl.a. hos Philips og Otis (elevatorer)
  • Har haft base i Roskilde de seneste 30 år (dog minus udstationeringer)
  • Har de sidste tre år haft job i Norge, men er flyttet hjem for et halvt år siden og arbejder nu i iværksættermiljøet på Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
  • Har været aktiv som frivillig i Roskilde Sejlklub, Roskilde Havnselskab, Roskilde Festival, Lynæs Sejlklub og Hundested Roklub
  • Har tre børn og fire børnebørn