Vinterbane åben – klubhus og proshop lukket – hold afstand

Restriktionerne i forhold til corona-pandemien, som lige nu gælder til og med søndag den 28. februar 2021, giver ikke de store ændringer i Roskilde Golf Klub. Klubhuset vil fortsat være lukket. Restaurant Birdie må ikke modtage gæster, men må stadig sælge take away. Proshoppen skal holde lukket.

Der er dog kommet et forsamlingsforbud på 5 i stedet for 10 og ekstra krav om at holde afstand – fra 1 til 2 meter. Det skal vi være specielt opmærksomme på ved teesteder (ikke mindst hul 1) og på greens, men også i baghal, på drivingrange og andre steder, hvor vi traditionelt kommer tæt på hinanden. Afstandskrav på to meter og forsamlingsforbud på fem gælder derfor også, når/hvis Restaurant Birdie holder åbent for salg af pølser/bøfsandwich og drikkevarer i kiosken ved hul 12 samt besøg på toilettet samme sted. Dette toilet bliver i øvrigt rengjort hver dag.

Undgå også at røre ved flag, andre spilleres bolde, jern mv. – og gå hjem efter spil.

God fornøjelse med vinterbanen – heldigvis kan vi spille golf under disse kontrollerede forhold.

Her får du et overblik:

Bemærk, at forsamlingsforbuddet gælder overalt – hos os i golfklubben vil det altså sige på banen, ved klubhuset, i baghallen og på parkeringspladsen.

Lukningerne gælder til og med 28. februar 2021. Regering og sundhedsmyndigheder melder senere ud, om restriktionerne bliver forlænget.

Her finder du mere information om vinterbanen – herunder mulighed for at printe scorekort, se oversigtskortet og se, hvor mange slag du har på vinterbanen i forhold til dit handicap.