Stemningsbilleder fra en snefyldt bane

6. januar blev banen drysset med sne – og her kommer så nogle stemningsbilleder fra en meget smuk vinterbane. Der er også lidt inde fra klubhuset, hvor køkkenet nu er ryddet og klar til de kommende måneders ombygning. Roskilde Golf Klubs “hus”-svaner er stadig i området. Det forlyder ellers, at de har været væk i 1-1½ måned, men nu er de tilbage. De bankede hul i den tynde is i den lille sø på hul 11 og gik så i gang med at dykke efter mad. På billederne er der fire unger sammen med de to svaner – det kunne tyde på, at en enkelt unge er gået til, for tidligere på året var der fem. Man kan undre sig over, at de ikke flyver til varmere himmelstrøg, men indtil videre holder de fast i deres sommer-tilholdssted. På marken over mod Boserup skov havde en hær på flere tusinde gæs slået sig ned, så der er andre, der er blevet i Danmark.

Flere skiløbere benyttede lejligheden til at løbe en tur i området – deriblandt RGK’s egne medlemmer, Gunvor Jensen og Steen Dahl. Det var dog lidt vanskelig sne at løbe på – måske var der lidt for meget tø i luften.