Mange vilde dyr på banen, når der er fred på hullerne

De spillere og ansatte i Roskilde Golf Klub, der møder i klubben tidligt om morgenen, er der sent på aftenen eller er tæt på banerne, hvor hullerne er lukkede og der dermed er fred til dyrene, disse heldige kan en gang imellem opleve et storslående syn af vilde dyr.

Personligt har jeg ikke forstand på, hvad der er rådyr, dådyr, kronvildt, og jeg har i dette tilfælde ikke haft fat i en ekspert fra natur- og miljøudvalget, men se herunder nogle eksempler, som medlemmerne har fotograferet på afstand og sendt her til hjemmesiden. Der er også en video, som greenkeeper Josefine Andersen Kold har optaget på hul 15 her i februar 2024.

Herunder kan du se andre fotos – jeg kan ikke huske alle fotograferne, men senest har Solveig Kaas sendt fotos fra hul 10-11, hvor der virkelig er trængsel.