16. maj: Oplev naturen på banen med kyndig vejledning

Årets nattergaletur bliver i 2024 afviklet torsdag den 16. maj kl. 19.

Alle er velkomne – uden tilmelding på forhånd.

Som sædvanlig er det Henning Nordstrøm og Jan Eriksen fra natur- og miljøudvalget, der er de to kyndige vejledere på turen, der starter og slutter ved klubhuset. Turen kommer både til at foregå på Skjoldungen og på Store Skjold – og også lidt uden for banen, så den nye å og det nye fugletårn fx bliver vist frem.

”Ud over at lytte til fuglene vil vi fortælle om arbejdet for naturen og miljøet på golfbanen. Det vil bl.a. omhandle vores arbejde for at øge biodiversiteten gennem opsætning af billeboer, forbedring af vandmiljøet og senest udplantning af hundredvis af træer og buske på Skjoldungen,” fortæller Henning og Jan, der samtidig stiller det retoriske spørgsmål:

”Lykkes det os i år at høre den lille løvfrø, som er indvandret på banen og vil vi ved det nye å-løb og de omkringliggende enge igen se viben i akrobatiske flyvning?”

Det finder man ud af på nattergaleturen.

Mødested er på terrassen ved klubhuset kl. 19 torsdag den 16. maj. Herefter er der et par timers gåtur og naturfortælling, hvorefter alle slutter i klubhuset til kaffe/the og kage.