Store Skjold åbner for alle huller torsdag 25/4

Så er der gode nyheder om banerne – men også en besked om fortsat at gå forsigtigt på de fugtige områder.

De gode nyheder:

• Hul 8, 10, 11 og 15 bliver fuldt åbnet fra torsdag den 25. april
  • Alle de teesteder, der indtil nu har været med måtte, åbner som almindelige teesteder fredag den 26. april
  • Det bliver muligt at køre med buggy på Skjoldungen fra fredag

Her er der fortsat udfordringer:

• Der vil flere steder være afspærringer på grund af meget våde områder
  • Der er også områder uden afspærring, der er fugtige, så gå forsigtigt og hold trolleys væk fra disse steder
  • Det er for vådt flere steder på Store Skjold til at køre med buggy

”Buggier på Store Skjold vil kunne lave skader på græsset de våde steder, så derfor er vi nødt til fortsat at sige nej til golfbiler indtil videre. Hvis det fortsætter med tørvejr, så er der håb for, at vi kan åbne op i næste uge. Vi holder både øje med vejrudsigten og hvordan jorden har det. Generelt har det hjulpet meget i forhold til, hvordan det så ud for et par uger siden, men det er fortsat fugtigt specielt på hul 8 omkring teestederne og den første del af fairway og ved hul 15 op mod greenen og i venstre side af fairway før svinget,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Specielt omkring buggier og Golfbilens Venner

Som nævnt bliver der åbnet for kørsel med buggier på Skjoldungen fra fredag den 26. april – men altså KUN på Skjoldungen. Der kan bestilles buggy i GolfBox. Det koster 125 kr. for en runde på Skjoldungen. Prisen er 250 kr. for en runde på Store Skjold, når det bliver muligt.

Roskilde Golf Klub har imidlertid også en ordning, der hedder ”Golfbilens venner”. Alle, der er med her, betaler 2100 kr. for en sæson og kan hente en buggy, når de skal ud at spille, men uden mulighed for at bestille den i GolfBox på forhånd. Betingelsen for at være med er, at fuldt betalende har førsteret og at Golfbilens venner kommer til i den rækkefølge, de skal spille. Normalt er der biler nok, men man kan altså komme ud for, at alle biler er ude at køre.

Alle medlemmer af Golfbilens venner skal have et nyt kort til indtjekningsautomaten i klubhuset. Det kort vil være klar fra fredag den 26. april og kan blive udleveret i proshoppens åbningstid.

Men igen: Kørsel med buggy er fortsat ikke tilladt på Store Skjold – kørsel på Skjoldungen er tilladt fra fredag den 26. april.

Billedet er taget ved hul 15, hvor der indtil torsdag er en midlertidig green på fairway lige efter åen.