Åbningsdag i proshoppen man 25/3 kl. 12-18 – åbent for træning

Så er tiden kommet til at Roskilde Golf Klubs nye proshop åbner. Protrænerparret Martin og Ditte Hansen indbyder alle medlemmer til at komme og hilse på mandag den 25. marts 2024 kl. 12-20. I det tidsrum byder proshoppen på en øl eller vand, en snak og en fremvisning af alle de nye varer.

Der vil også være særlige åbningstilbud på dagen.

Bemærk, at tidspunktet er blevet ændret fra 12-18 i stedet for 12-20. Det skyldes, at bridgeafdelingen mandag aften har deres sæsonafslutningsaften.

Alle er velkomne fra middagstid og frem. I den nye proshop er der som noget nyt indrettet et lille prøverum og der er også kommet en ny skranke. Alle varer er også nye og i skrivende stund er Martin og Ditte ved at drukne i papkasser, som de er ved at tømme. Lige nu er det altså mere en rodebutik, men vent bare og se på mandag.

Der er flere nyheder fra proshoppen.

Først og fremmest er der nu åbnet for bestilling af tider til træning. Det kommer til at foregår via systemet ”ProPlanner”, som er en del af GolfBox. Det betyder, at du skal logge ind i GolfBox og bruge en af disse to menupunkter:

1. Lektioner: Bestilling af individuelle 20, 40 eller 60 minutters lektioner
  2. Kurser: Tilmelding til holdtræning med bestemte temaer og/eller til bestemte målgrupper

Når du har klikket på et af de to menupunkter, skal du derefter vælge ”Køb værdikort”. Her indsætter du penge på din træningskonto i systemet, så du bagefter kan booke tider.

”Det er muligt at bestille tider fra onsdag den 27. marts 2024. Det fremgår hele tiden i systemet, hvornår der er ledige tider,” fortæller protræner Martin Hansen.

Der er oprettet mulighed for tilmelding til individuel træning på forskellige tidspunkter ugen igennem og der er også oprettet holdkurser over 8-10 gange for bestemte grupperinger.

I første omgang starter proshoppen fire holdkurser:

• 100 km eftersyn – otte tirsdage kl. 10-11
  • Kun for damer – otte tirsdage kl. 11-12
  • Fyraftensgolf – 10 tirsdage kl. 17-18 eller 18-19
  • Golf for alle – otte torsdage kl. 10-11

Alle kurser handler generelt om at få banket rusten af efter en lang vinterpause. På kurserne vil der bl.a. blive trænet svingteknik/grip, driver, bunker, chipping, putting, pitch, flopslag og specialslag.

”Nu er vi helt nye og er startet helt forfra med alt lige fra bestilling af varer, indretning af shoppen og hele sæsonplanlægningen. Næste år vil vi være tidligere klar med sæsonens planer, men vi skal nok komme godt op at køre her i 2024. Jeg glæder mig meget til at møde alle dem, der gerne vil have træning eller som vil benytte shoppen til køb af udstyr, sko, bolde, tøj og diverse andre golfting.”

Lige lidt ekstra info om udeblivelse/afbud fra træning:

Du betaler for træningen på forhånd via tidsbestillingssystemet og hvis du udebliver, får du ikke pengene tilbage. Du kan dog melde afbud via ”ProPlanner”-systemet senest 24 timer før og gør du det, blive pengene overført til din træningskonto og kan bruges næste gang.

”Bliver du syg på dagen, så skynd dig at kontakte os, men udebliver du uden afbud, så er pengene altså spildt,” siger Martin, der på den måde håber på, at medlemmerne vil blive gode til at melde afbud, hvis de alligevel ikke får brug for en træningslektion.

”Jeg kan se, at der bliver rift om træningstimerne, så det er vigtigt, at jeg ikke står og venter på nogen, der ikke dukker op. Det ser faktisk ud til, at vi får så meget at lave, at jeg nu har lavet en aftale med en, der gerne vil være elev hos os,” fortæller Martin.

Ny elev starter 1. april 2024

Eleven er 19-årige Victor Molte Jensen, der starter i proshoppen 1. april, men som også dukker op på åbningsdagen i shoppen for at hilse på. Victor kommer fra Hjortespring, har et golfhandicap på 2,6 og vil altså gerne være uddannet golftræner. Han vil de fleste dage være i Roskilde, men bliver også tilknyttet proshoppen i Værebro Golfklub.

”Det bliver primært Victor og jeg, som kommer til at stå for al træning, mens Ditte primært er i shoppen. Det bliver også muligt at booke Victor til individuel træning og vi vil i starten lave et særligt tilbud, så man kan få en træningslektion med Victor til en favorabel pris for at lære ham godt at kende,” fortæller Martin.

Proshoppen forhandler tøj, sko, udstyr, bolde og lignende. Og de har fået mange varer hjem med Roskilde Golf Klubs nye logo.

Herunder kan du se skærmdumps fra tidsbestillingssystemet ProPlanner, som du finder i menuen, når du logger ind på GolfBox. Klik på “Lektioner” eller “Kurser”.