Turneringsspillere i alle aldre: Hvem vil spille i 2024?

Eliteudvalget vil nu gå i gang med at fastsætte spillertruppen til alle klubbens turneringshold i 2024-sæsonen og derfor er alle nuværende elitespillere blevet bedt om at melde tilbage med deres kontaktoplysninger og om de ønsker at spille i år. På den måde får eliteudvalget et overblik over antal spillere i forhold til antal pladser.

Imidlertid vil eliteudvalget også gerne høre fra nye spillere, der har evner og lyst til at spille turneringsgolf. Og her skal spillere i alle aldre holde ørene stive. Klubben har nemlig dannet et nyt U25 hold, hvor man som navnet antyder skal være under 25 år. Det er meningen, at dette hold skal være et såkaldt talentudviklingshold, så her behøver man ikke at have så lavt et handicap som ved spil på de øvrige turneringshold. Det vigtige er, at man er under 25 år, har handicap under ca. 20 og har lyst til at forbedre sig og få noget erfaring med at spille turneringskampe.

”Er der derudover andre gode spillere i klubben, som gerne vil prøve at spille sig på vores tre herrehold (Her skal handicap gerne være et stykke under 5) eller ene damehold (handicap under 10), så hører vi meget gerne fra dem. Det gælder også spillere, der er over 50 og 60 og som kunne gøre sig på vores senior- og veteranhold (handicap under 10),” fortæller Anders Djurhuus fra eliteudvalget.

Det er både kvinder og mænd, der gerne må melde sig. Det gælder også U25 holdet. Roskilde Golf Klub har dog ikke så mange kvindelige spillere under 25 år, men det håber både elite- og ungdomsudvalget, der bliver lavet om på de kommende år.

Der er seks spilledage for eliteholdene i 2024:

• 25. og 26. maj
  • 15. og 16. juni
  • 10. og 11. august

Under fanen ”kontakt” på elitesiden finder du Anders Djurhuus’ mailadresse, som du skal skrive til, hvis du er interesseret i at være med. Du skal skrive navn, telefonnummer, mail, golfhandicap, hvilket hold du selv synes, du passer ind på og hvor mange af holdkampene, du kan være med i, hvis du bliver udtaget.”