Eliteholdenes kampe for 2024-sæsonen er klar

Så er der kommet kampprogram for 2024-sæsonen for klubbens elitehold. Der bliver et stort antal lokalopgør mod klubber tæt på Roskilde. Fx skal tre af holdene i kamp mod Ledreborg og to mod Hedeland. Desuden er Greve, Brøndby, Harekær og Holbæk blandt de nærmeste modstandere. Alle klubber på nær en enkelt ligger max en times kørsel fra Roskilde. Den ene undtagelse er til gengæld et pænt stykke vej væk, nemlig Bornholm. Det er 1. holdet, der får æren af at skulle til klippeøen.

“Det ser ud til, at vi har fået gode puljer igen i år. Jeg kunne have ønsket mig, at vi havde trukket flere hold, som vi ikke havde spillet mod så mange gange før, men der er selvfølgelig også noget godt i at møde den fjende, man kender! Heldigvis skal førsteholdet til Bornholm på et tidspunkt, hvor der uanset resultater i puljen er noget på spil. Så vi forventer gode kampe, høj motivation og humør og håber på, at vi kan få tiltrukket en masse tilskuere i år. Det er jo en af vores ambitioner, at se om vi kan få flere af klubbens medlemmer til at få øjnene op for den megen gode golf, der bliver spillet i de tre weekender, vi har divisionsgolf på banen! Så det glæder vi os meget til,” siger formanden for klubbens eliteudvalg, Anders Djurhuus.

Roskilde stiller med de samme hold som sidste sæson – med en enkelt tilføjelse, nemlig et U25-hold i DGU’s ungdomsturnering.

Her er overblikket over de enkelte holds modstandere i 2024:

• Herrer 1. hold i 2. division: Ledreborg, Bornholm og Kokkedal
  • Herrer 2. hold i 3. division: Royal, Rungsted og Greve
  • Herrer 3. hold i 4. division: Harekær, Holbæk og Odsherred
  • Damer kvalifikationsrækken: Hedeland, Brøndby og Royal
  • Senior 2. division: Ledreborg, Hedeland og Værløse
  • Veteran 2. division: Ledreborg, Hedeland og Furesø
  • U25, kvalifikationsrækken: Dragør, Vallø og Trelleborg

De tre divisionsweekender er 25.26. maj, 15.-16. juni og 10.-11. august. På elitesiderne og i elitekalenderen kan du se hvilke hold der spiller på hjemme- og udebane på de enkelte spilledage. Alle hold har tre modstandere i en pulje, som de møder på hjemme- og udebane de seks spilledage.

Elitesiden og elitekalenderen bliver løbende opdateret hen mod sæsonstart 2024, blandt andet med spillertrupper, målsætninger og praktisk information.