Seniorgolfere arrangerer gåtur i stedet for golf 11/1 2024

Normalt er seniorgolferne i Roskilde Golf Klub meget standhaftige med at spille året rundt uanset set vejret. De holder sig stort set kun fra at spille, når banen er lukket fx på grund af store mængder regn.

I øjeblikket er vintergolfbanerne faktisk åbne – men alligevel har seniorgolf besluttet, at torsdag den 11. januar – på deres normale matchdag – bliver der ikke spillet golf.  Normalt holder seniorgolferne sig ellers ikke tilbage, selv om der ligger sne, men lige nu ligger der så meget, at det er svært at finde boldene.

“Vi var en lille gruppe, der tog en lille vandretur rundt på banerne tirsdag, da det er umuligt at spille på vores bane. Vi havde blandt andet en snak med chefgreenkeeper Nick, der havde forsøgt forskellige muligheder med at fjerne sne på banen, men det er ikke muligt. Golfspil er derfor alene muligt, hvis vi er indstillet på at bruge rigtig mange bolde, så giver det ikke mening at spille for tiden, selv om banen er åben,” lyder det fra formand for seniorgolferne, Ejvind N. Jensen.

Derfor har seniorgolfernes styregruppe besluttet, at det normale spil torsdag den 11. januar 2024 bliver ændret til en gåtur – uden golfspil.

Mødetid er senest kl. 10 i varmt tøj og godt varmt fodtøj. Golfudstyr anbefales udskiftet med et par skistave, stok eller lignende efter behov mod glat underlag.

Seniorgruppen går derefter en tur med første stop ved det nye fugletårn bag ved teested 6 på Store Skjold banen. Her bliver der serveret en lille forfriskning. I alt kommer gåturen til at vare 1½ – 2 timer – og til sidst mødes alle til socialt samvær i klubhuset.

Seniorgolferne sørger på denne måde for, at det sociale i den store seniorklub bliver bevaret samtidig med, at der også er mulighed for at få frisk luft og motion.

På billederne er det nogle af seniorgolferne på en rekognosceringstur den 9. januar: