Ventelisten fjernet – igen muligt at blive fuldtidsmedlem

Nu er det igen muligt at blive fuldtidsmedlem i Roskilde Golf Klub. Siden september har der været oprettet venteliste, men da der ligesom de foregående år er medlemmer, der har meldt sig ud pr. årsskiftet, er der igen kommet plads til nye fuldtidsmedlemmer.

Det står i klubbens vedtægter, at der maksimalt må være 1000 fuldtidsmedlemmer (seniorer og ungseniorer), og det tal blev altså nået i det tidlige efterår 2023.

Imidlertid er der ikke noget maxtal på seniorflexmedlemmer og juniorer, så reelt har alle, der har ønsket det, haft mulighed for at blive medlem og komme ud at spille.

Senior flexmedlemmer har frit spil på 9-huls banen (Skjoldungen) med i deres kontingent, men betaler halv pris hver gang, de spiller på 18-huls banen (Store Skjold). Som fuldtidsmedlem spiller du altså uden at betale ekstra hver gang, ligesom du kan deltage i klubber i klubben og øvrige aktiviteter på Store Skjold. Det kan flexmedlemmer ikke.

Er du flexmedlem, kan du skifte til at være fuldtidsmedlem ved at kontakte sekretariatet eller ved at udfylde en formular på hjemmesiden om ændring af medlemskab.

Du kan altid gå op i medlemskab i løbet af sæsonen, men ønsker du at skifte fra fuldtidsmedlem til senior flex eller helt melde dig ud, så kan det ifølge klubbens vedtægter kun ske med udgangen af et kalenderår – og beskeden skal gives til sekretariatet senest 30. november.

Senior flex medlemmer, der har stået på ventelisten, er alle blevet overført til fuldtidsmedlem. Det samme er nye medlemmer, der har stået på ventelisten.