Juniorerne holder ikke vinterpause i år

Ungdomsudvalget har i år arrangeret juniortræning hver anden weekend vinteren igennem. Det skifter mellem at være sjov og ballade i Tjørnegårdshallen og indendørs golf træning i Harekær. De første to træninger er vel overstået og vi i ungdomsudvalget har været glade for den store opbakning, der har været. Det tegner til at blive en god vintersæson.

Første træning var i Tjørnegårdshallen, hvor vi samledes om stikbold og hockey, men der var også god tid til at producere en minigolfbane. Der blev gået ivrigt til den af både børn og voksne og hallen blev udnyttet til fulde.

Til minigolfbanerne havde ungdomsudvalget taget diverse ting til opbygningen med, foruden snagputtere og tennisbolde. Så var det ellers bare at være kreativ og lave et minigolf hul, som de andre kunne prøve. Der blev opstillet kegler, brugt tov som bander, spillet gennem hulahopringe og lagt kæmpe mikado pinde i vejen. Alle havde det sjovt og hyggede sig. Desværre glemte fotografen at tage billeder af de skønne baner. Tusind tak de ungdomsmedlemmer og forældre der dukkede op og deltog aktivt i træningen.

I lørdags den 18. november 2023 var det tid til at mødes i Harekær Golf Klub. De har en stor opvarmet lade, hvori der er udslagssteder, hvor man spiller ind i et net og ved siden af en større puttinggreen. Et super sted at træne om vinteren. Der blev øvet slagtræning af både større og mindre. På puttinggreen var vi flere voksne, der blev slået i puttespillet ”Fuld svensker.”

Noah og Ryan havde taget deres Garmin Approach med, som er en Trackman-lignede enhed. Foruden at kunne bruge den til svingtræning kan man også spille simulatorgolf med den. Det var vi nogle stykker, der prøvede med vekslende succes. Det blev herefter et ønske i ungdomsudvalget at indkøbe en eller to af disse Garmin enheder, så juniorerne kan få endnu mere ud af deres træning i hverdagen. Alt i alt en rigtig udbytterig lørdag formiddag, hvor juniorer og mikroer kunne træne golfspillet.

Vi glæder os til at se endnu flere ungdomsmedlemmer til de næste træninger. Næste gang er søndag den 3.december, hvor vi mødes i Tjørnegårdshallen kl. 9.30-11.30.

På vegne af ungdomsudvalget,

Anne Sofie Siebuhr

Herunder kan du se fotos fra de to første trænings- og hyggearrangementer: