100 golfspillere er ved at være klar til klubtur til Porto Santo

Søndag den 5. november 2023 drager 100 medlemmer fra Roskilde Golf Klub til Porto Santo – en lille portugisisk ø tæt på Madeira, hvor FolkeFerie.dk igennem en del år har ugentlige golfflyvninger til. Vi har taget alle golfpladserne i flyet på denne afgang – og som forberedelse til den store uge sydpå var alle deltagere inviteret til en for-match på Store Skjold søndag den 22. oktober. Her kom der ca. 70 og var med – de fleste til spil og spisning og nogle enkelte alene til spisning og det efterfølgende informationsmøde.

Herunder kan du se fotos fra matchen – taget af deltagerne selv ude på banen.

Det er en lidt usædvanlig match med en masse sær-regler, der havde det formål at fremkalde smil og sikre, at spillerne i de enkelte bolde havde masser at tale om. Fx skulle der spilles med en tennisbold på hul 16 og på hul 5 var der to points ekstra, hvis man røg i søen eller bunkeren. På hul 14 gav det fire points ekstra til den spiller, der holede det længste put og på hul 7 stod chefgreenkeeper Nick Bosholdt klar og konkurrerede med deltagerne i at få bolden i hul på færrest slag. Der var fire points ekstra, hvis en spiller scorede det samme eller bedre end Nick på hullet. Der var mange, der gik skuffede derfra, fordi Nick faktisk spiller ganske godt golf, men der var også enkelte hold, der fik ram på ham :-).

På andre huller var der mulighed for at fortryde et slag, ligesom der på et hul var indført et tvunget underhåndskast og på et andet skulle man spille med 7’er jernet hele vejen. På hul 6 gav det ekstra point, hvis man spillede højre om de store træer oppe på bakken. Det gav også ekstra point, hvis man tog fotos undervejs.

Reglerne var så mange, at det efterfølgende blev en stor udfordring at tælle points – derfor blev alle udråbt som vindere – sådan kan det gå…

I forbindelse med spisning i klubhuset efter matchen var der informationsmøde ledet af Henrik Overgaard Pedersen på vegne af turarrangørerne, der også tæller Tina Donstrup, Jesper Wedersøe og Nick Bosholdt.

Herunder kan du se fotos fra dagen: