Forsøg med buggie-udlejning til spil på Skjoldungen

Resten af buggie-sæsonen bliver der kørt et forsøg med muligheden for at leje en buggy alene til ni hullers spil på Skjoldungen.

Lejeperioden er tre timer til 125 kr. for de ni huller med yderligere 50 kr. pr. time, den er udlejet over de tre timer.

”Der er flere, der har efterlyst denne mulighed – og da vi desværre ofte har buggies, der kun har batterikapacitet til 12-14 huller, giver det kun god mening at gøre dem tilgængelige for spil på Skjoldungen i stedet for at de bare holder stille,” siger daglig leder, Jesper Wedersøe og tilføjer:

“Aktuelt kan buggy nr. 1 og 9 ikke køre 18 huller, og da buggies i det nye system kan kodes til kun at køre på fx Skjoldungen, optimerer vi samtidig driften ved ikke at ”låse” fuldt fungerende buggies til de korte runder. Samtidig får vi et konkret overblik over behovet for kørsel med buggies på Skjoldungen.”

Man kan i princippet også leje buggien til en halv runde på Store Skjold, men sådan en runde tager længere tid end en runde på Skjoldungen – og Jesper Wedersøe kan ikke garantere, at buggien kan holde batterierne kørende til det. Derfor er tilbuddet rettet mod Skjoldunge-spillerne.

Proceduren for leje er ligesom på Store Skjold. Der er to muligheder:

1. Du bestiller buggien hjemmefra i forbindelse med, at du bestiller tid. Når du vælger din tid, kan du trykke på ”Tilføj vare” og så skal du vælge den spiller i bolden, som buggien er tilknyttet. I GolfBox står der, at lejen er 0 kr., men prisen er altså 125 kr. for Skjoldungen og 250 kr. for Store Skjold
  2. Du tilføjer buggien, når du bekræfter din tid på automaten i klubhuset på dagen

I begge tilfælde skal du trykke på ”Lej” på automaten (den til venstre ved siden af proshoppen). Så får du to produkter at vælge mellem – se foto.

Endelig er der også muligheden for, at medlemmer af “Golfbilens venner” kan bruge buggierne til en runde på Skjoldungen. “Golfbilens venner” er en ordning, hvor man for et fast beløb pr. år kan benytte buggier så meget, man har brug for. Dog er det ”først til mølle” uden at man må bestille på forhånd.