Indløste Jyske Bank præmie fra golfklubben med 250 km i timen

Golfspilleren Jesper Bluhme fik sig en på opleveren, da han takket være deltagelse i Jyske Banks åbningsmatch i april her i efteråret fik sig en vild tur i en Lamburghini sportsvogn.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre? Jo, Jyske Bank er både sponsor for åbningsmatchen i Roskilde Golf Klub – men også for årets Sportscar Event, der fandt sted FDM Sjællandsringen ved Tjæreby – og Jesper var i april heldig at vinde en lodtrækningspræmie til en tur med en racerkører, der nu er blevet indløst.

Jesper fortæller: “Det var en hæsblæsende tur. 250 km i timen, meget hårde nedbremsninger og fuld fart på i svingene, hvor dækkene sugede sig til asfalten. Køreren spurgte, går det for stærkt; mit svar – bare gi’ den gas og det gjorde han. Sammenlignet med golf er det; hurtigt drive, bolden stopper på green og et ordentligt draw. Tak til Jyske Bank for den oplevelse.”

Sportscar Event er en organisation bestående af engagerede privatpersoner, der hver år afholder tre velgørenhedsarrangementer til fordel for børn med livstruende sygdomme. Alle arbejder frivilligt (på nær en ansat) og pengene går primært til Børnecancerfonden.