Elitespillere til DM i hulspil og de lidt ældre i Furesø

I denne weekend har klubben haft deltagere i både DM i hulspil og til Furesø “Midage” og Senior Open.

I Furesø var Jan Birger Nielsen, Frank Tarp, Dorte Pyll og Anders Djurhuus repræsentanter for klubben med solide resultater til følge. Efter første dagen så det ud til at der var topresultater på vej for både Jan Birger og Dorte – men golf er jo som bekendt et brutalt spil ind imellem – og Furesø er en bane hvor man virkelig skal holde skruen i vandet for at få et godt resultat med hjem, så helt i toppen blev det desværre ikke til.

Banen i Furesø var sat virkelig flot op – og specielt deres greens og forgreens var fantastiske til trods for tørken. De rullede perfekt og ind i mellem tog de endda imod og man kunne udnytte boldens spin! Stor ros til greenkeeperne i Furesø, for at sætte en virkelig velplejet bane op til os i denne weekend.

Hulspil i Aalborg

Til DM i hulspil var Roskilde på flotteste vis repræsenteret af hele tre deltagere. Mads Viemose Larsen, Mads Emil Boas og Nicklas Smith Mølholm var afsted i det 64 mand store felt. Det var på papiret et endda meget stærkt felt – men det er jo hulspil og bolden er som bekendt rund – så alt kan ske.

Mads Viemose Larsen kom op mod en spiller fra Dronninglund i første runde og selv om der blev kæmpet til allersidste hul, endte det desværre der for Mads, der måtte se sig slået 0/1.

Mads Emil Boas kom op mod en spiller fra Odense Eventyr Golf og vandt i overlegen stil sin første match med hele 7/6. Mads Emil var dermed klar til 16’endedels finalen.

Nicklas Smith Mølholm skulle spille mod en spiller ligeledes fra Odense Eventyr Golf. Nicklas hev en sikker 2/1 sejr i land i første runde og var dermed også klar til 16’endedels finalen.

16’delsfinalen er altså de 32 bedste hulspillere i landet lige nu – og modstanden var bestemt ikke blevet lettere.

Mads Emil skulle spille mod en spiller fra Furesø. Der blev kæmpet med næb og kløer, men det endte desværre med, at Mads Emil måtte se sig besejret med mindst mulige margin 1/0.

Nicklas skulle spille mod en spiller fra Holstebro og her var der stort set ingen forskel på spillernes spil. Helt lige og matchen blev først afgjort på 19’ende hul (nej altså – ikke over en øl i klubhuset, men i et reelt omspil!).

Desværre for Nicklas var det spilleren fra Holstebro der trak det længste strå og dermed var alle tre Roskildespillere ude af turneringen.

DM endte med at blive vundet af Malte Skaaning fra Holstebro – som i øvrigt var spilleren, der slog Nicklas ud af turneringen.

Kæmpestort tillykke til alle med deres resultater. Der er ingen tvivl om at ambitionerne er til mere for alle spillerne i denne weekend. Så det er jo heldigt at vi kan få lov at lære af disse oplevelser og komme tilbage næste gang – endnu stærkere, skarpere og mere sultne.

Anders Djurhuus