Se tekst og fotos fra rehab-golfernes jubimatch – med ros

Efter længere tids planlægning blev jubilæumsmatchen for rehabgolf afviklet i strålende solskin fredag den 9. juni 2023. Se masser af fotos nederst i indlægget.

Til matchen var det tilmeldt 28 spillere og tilsvarende antal hjælpere.

Dagen startede med fælles morgenmad, hvor matchleder Hans Bomholt bød velkommen og gennemgik dagens plan samt spilleregler, så alle var klar til gunstart på Skjoldungen kl. 10.

Arrangementgruppen (Gert Dejbjerg, Hans Bomholt og Torben Amsinck) havde også inviteret spillere fra andre klubber, hvilket betød at der var tre spillere fra andre klubber.

Til at udarbejde spilleplanen havde arrangement gruppen allieret sig med Kim Jakobsen, som også står for planlægningen af de ugentlige fredagsmatcher.

Spillerne var inddelt i fem rækker hvor A-rækken spillede stableford uden lempelser og B-, C- og D-rækken Svensk slagspil med fem ekstra slag og lempelser gældende for rehabgolf. Udover disse rækker var der også en række for mikrobane/putting.

På banen var der højt humør med en god portion koncentration for at opnå et godt resultat.

Efter spillet blev der serveret to stk. smørrebrød fra restaurant Birdie og dagens vindere blev præsenteret.

• A rækken nr. 1 Kim Jakobsen
  • A. rækken nr. 2 Lenn Jessen (Horsens rehab-golf)
  • A. rækken nr. 3 Erik Hansen
  • B rækken: Gorm Haraldsted
  • C rækken: Ove Jørgensen
  • D rækken Niels K Hansen
  • Putting: Christina Strømberg

Desuden var der rosende omtale til Karina Nielsen og tak for produktion af ”jubilæumsemblemer” til at hæfte på trøjen.

Vinderne fik vin som præmie hvor Otto Suenson Vine havde givet en god rabat på indkøbet.

Fra rehabudvalget skal der lyde en stor tak til sponsor Alpha Electic v/Søren Danielsen, som havde sponseret et meget flot beløb til matchen, et beløb der gjorde det muligt, at der var 1 flaske vin som klappepræmie til alle spillere.

Ligeledes tak til restaurant Birdie for billetter til drikkevarer eller mad, og til Roskilde Golf Klub, der havde sponseret golfbolde som klappepræmier.

Et sådant arrangement kan ikke gennemføres uden frivillige, så stor tak til de faste frivillige og ikke mindst de til dagen ekstra frivillige, der havde tilmeldt sig som hjælpere.

Matchleder Hans Bomholt afsluttede dagen med tak til alle spillere, deres pårørende der deltog, samt sponsorerne.

Fra rehabgolf styregruppen skal der lyde et stort tak til arrangementsgruppen for vel planlagt og gennemført program.

Styregruppen vil se på muligheden for, at der til næste år kan laves en lignende match, hvor der måske vil være flere deltagere fra andre klubber.

På vegne af styregruppen, Hans Kristian Olesen

De øvrige i styregruppen er: Hans Møllegaard, Kim Jakobsen og Kenneth Daugaard (spillerrepræsentanter)

Der er i øvrigt kommet en besked fra en af de eksterne deltagere, nemlig Bjarne Skovgård Pedersen fra Horsens.

Han skriver, at det var tydeligt at se, at Roskilde Golf Klub er vant til, at der kommer fysisk handicappede i klubben og at deltagelsen i 50-års jubilæumsmatchen var en dejlig oplevelse.

“Alt kørte efter en streg. I kan være stolte af jeres 50-års jubilæumsmatch,” skriver Bjarne Skovgård Pedersen, der har erfaring med deltagelse i rigtig mange turneringer.