Succes for Golfens Dag 2023 – velkommen til 85 nye på prøve

Med Golfens Dag, annoncering i Roskilde Avis og på hjemmesiden er der her i foråret 2023 tilmeldt 85 prøvemedlemmer, som i de næste to måneder får deres gang i klubben for at finde ud af, om golf er noget for dem.

Tilstrømningen er så stor, at der nu er sat stop for flere tilmeldte. Antallet skal nemlig også passe til de medlemmer, der har tilbudt at være hjælpere for prøvemedlemmerne. I alt har vi 23 mentorer i foråret. De vil sørge for, at prøvemedlemmerne får en god modtagelse i klubben og lærer 9-huls banen, Skjoldungen, godt at kende.

Selve Golfens Dag søndag den 23. april blev afviklet som et åbent hus for alle, der overvejer at begynde med at spille golf.

“Selv om vejret bestemt ikke var med os, blæst og regn, kom der omkring 40 interesserede, så Golfens Dag var igen i år en succes. Vi i prøvemedlemsudvalget havde fået hjælp fra flere af vores mentorer, tak for det. Vi gav en rundvisning i små grupper på banerne og de fik en kort instruktion af Emil Lindvig Nielsen fra proshoppen, inden de selv fik lov til slå til bolden,” fortæller Per Markussen fra prøvemedlemsudvalget og tilføjer:

“Vi havde lavet en konkurrence om tættest på flaget på hul 1 og vinderen, Torben Jensen, fik et gratis prøvemedlemskab. Hans bold landede 60 centimeter fra flaget. Til slut kunne de besøgende få en forfriskning i klubhuset.”