Greenkeeperudskiftning – Niklas stopper

Efter lidt mere end 10 år i Roskilde Golf Klub har greenkeeper Niklas Krog Fischer søgt nye græsgange, bogstaveligt talt. 1. april starter han som 1. assistent i Mølleåens Golf Klub ved Lynge her på Sjælland, samme stilling som han har haft i Roskilde.

Niklas kom til Roskilde som elev fra golfklubben i Skjoldenæsholm, hvor han kom i klemme, da den gik konkurs. Han fuldførte derfor sin elevtid med det sidste år i Roskilde og fortsatte, da han var uddannet. Siden blev han 1. assistent og har været det i ca. seks år. Han har desuden spillet med på 3. holdet.

”Det har jeg besluttet at fortsætte med i hvert fald i år med. Jeg er jo stadig glad for klubben og dem, jeg spiller på hold med,” fortæller Niklas, der glæder sig til den nye udfordring i Mølleåen.

”Der er jo forskel på, hvordan de enkelte klubber prioriterer i forhold til pleje og behandling af banen og derfor bliver det også sjovt at prøve noget andet,” siger Niklas.

Niklas og chefgreenkeeper Nick Bosholdt har haft et tæt samarbejde og Nick har derfor to følelser oven på at ”miste” Niklas.

”Vi vil selvfølgelig savne Niklas, for han er en god greenkeeper og kollega, men på den anden side kan jeg også godt forstå, at Niklas også skal prøve et andet sted. Det er kun sundt at indsamle erfaringer og hvordan man gør tingene fra flere forskellige klubber,” siger Nick, der i forvejen var på jagt efter en ny fastansat greenkeeper.

Derfor er der allerede indgået aftale med en afløser for Niklas, nemlig Morten Andersen, der kommer fra en stilling som greenkeeper og 1. assistent i Frederikssund Golfklub. Morten starter 15. marts.

”Vi er glade for at få en rutineret greenkeeper som erstatning for Niklas. Derudover leder vi så nu efter endnu en fastansat greenkeeper, idet vi har fået bestyrelsens accept af at udvide. Vi har hvert år svært ved at få timerne til at hænge sammen, så nu lægger vi nogle af de løse timer sammen med en ekstra bevilling og går derfor efter at fastansætte endnu en greenkeeper hele året. Ved siden af vil vi stadig have enkelte, der kun er her i sommersæsonen,” siger Nick.

En af dem er tidligere chefgreenkeeper Hans-Henrik Hagelund, der normalt møder op fra 1. april. Han er dog allerede startet, da greenkeeperne er i fuld gang med at forberede bane og omgivelser til sommersæsonen.

Udover chefgreenkeeperen og 1. assistenten er mekaniker Peter Lundberg også fuldtidsansat i greenkeeperstaben i klubben. Det samme er elev Martin Jægerskou.