Nye seniorgolfere fortæller om deres modtagelse

Er du over 55 år, kan spille golf om formiddagen og har lyst til lære nye at kende, så er seniorgolf i Roskilde en stor mulighed.

Men hvordan bliver du modtaget og er det noget for dig?

Det kan du få inspiration til her, hvor tre forholdsvis nye i seniorgolf fortæller om deres oplevelser.

Det er Jørgen Andersen, der er vendt tilbage til klubben, efter en ikke så god oplevelse mange år tilbage og ægteparret Jens og Birthe Mortensen, der er flyttet til Roskilde fra Trelleborg ved Slagelse, hvor de har spillet golf siden 2007 og været med i Trelleborgs seniorklub i 13 år.

”Vi er blevet godt personligt modtaget men vi har også læst alle informationerne om seniorgolf på hjemmesiden, hvor alt er meget fint beskrevet. Dog kunne vi godt tænke os, at seniorklubbens interne regler om spillet på banen også kommer til at fremgå på skrift. Vi har mødt forskellige fortolkninger, alt efter hvem vi har gået med,” fortæller Jens og Birthe, der siger, at modtagelsen om morgenen er hyggelig. Det samme er samværet med dem, man kommer til at spille sammen med.

Det bekræfter Jørgen Andersen, der er vendt tilbage til klubben efter en ikke alt for god oplevelse helt tilbage i slutningen af 80’erne, hvor han først var prøvemedlem og senere par 3 medlem og stod på venteliste til den store bane.

”Vi kommer begge fra Roskilde og kender mange – og vores oplevelse dengang var, at personer, som vi hilste på i byen, ikke ville hilse på os på golfbanen og det fik os til at melde fra. Nu er jeg vendt tilbage i 2020 og er blevet godt modtaget af klubben og af en mentor. Jeg blev også opfordret til at spille seniorgolf, selv om mit handicap på 46 var for højt på det tidspunkt, og beslutningen om at starte i seniorgolf er jeg rigtig glad for. Jeg er blevet godt modtaget og føler mig godt tilpas. Følelsen i kroppen fra 1988 eksisterer ikke blandt seniorerne,” lyder det fra Jørgen Andersen.

Både han og ægteparret Mortensen spiller både sommer og vinter – det er de glade for, selv om tidspunktet om sommeren er en udfordring.

”Via hjemmesiden var vi forberedt på mødetiden om sommeren kl. 7.15, som nu er forlænget til kl. 8. Vi synes dog stadig, at det er tidligt for os gamle,” siger Jens og Birthe.

”Spillet med gunstart om morgenen sammen med en tilfældigt sammensat 4-bold fungerer fint for mig. At spille med forskellige giver udfordring på den positive måde. Jeg har efterhånden spillet mig ned i handicap til ca. 35, så den tillid, seniorgolferne gav, viste sig at holde stik. Hvor der er en vilje, er der en vej,” lyder det fra Jørgen.

Jens og Birthe har som nævnt i starten også prøvet seniorgolf i Trelleborg i mange år og de har skullet vænne sig til nogle forskelligheder.

”De ugentlige matcher kører sikkert tilfredsstillende, som de har gjort i mange år, tilfredsstillende når man ikke har været vant til andet. Men vi har være vant til, at alle matcher blev kørt i GolfBox, så det har været en omvæltning.”
Alle tre glæder sig også over, at seniorklubben har andre tilbud ud over spillet hver uge, ikke mindst en årlig tur over to dage samt en eller todages ture.

”Jeg havde fornøjelsen af at deltage i 2022-sommerens todages tur til Araslöv i Sverige. Golfspil og samvær med ligesindede kan jeg varmt anbefale. Næste tur er allerede booket i min kalender,” siger Jørgen og Jens/Birthe tilføjer:

”Vi glæder os til turen til Jylland til foråret. Disse årlige ture er en rigtig god idé, som mange skulle benytte sig af.”
PS: Aldersgrænsen er som skrevet 55 år – dog kan kvinder komme med fra det år, de fylder 50.

Seniorgolf spiller fredag morgen i vinterhalvåret og torsdag morgen i sommerhalvåret. Du melder dig til på forhånd og seniorgolfernes ugentlige matchledere sørger så for at dele spillerne op i 4-bolde, så det er forskellige du spiller med fra uge til uge. Som noget nyt i 2023 er mødetidspunktet om sommeren (april-september) flyttet fra 7.15 til 8.

På billedet er det Jørgen til venstre og derefter Birthe og Jens.