Online generalforsamling 25/3 2021 – med tilmelding

Torsdag den 25. marts 2021 kl. 19 holder Roskilde Golf Klub generalforsamling. Datoen har været inde i kalenderen længe, og bestyrelsen har nu valgt at holde fast i at mødes, selv om vi på grund af corona og forsamlingsforbud ikke fysisk kan møde op i klubhuset eller andre steder.

Generalforsamlingen bliver derfor gennemført online – altså, hvor vi sidder hjemme hos os selv ved computer, tablet eller telefon.

“Vi risikerer, at bestyrelsen bliver lidt handlingslammet, hvis vi igen skal igennem en periode, hvor vi ikke formelt har fået vedtaget vores budgetter, kommende kontingenter og foretaget valg til bestyrelsen. Derfor ønsker vi at holde fast ved generalforsamlingsdatoen og har fundet en model for, hvordan mødet kan lade sig gøre,” fortæller formand Kim Møller Behrend.

Generalforsamlingen bliver derfor afholdt på følgende måde:

1. Alle tilmelder sig på forhånd med navn, medlemsnummer og mailadresser
  2. På dagen får alle tilsendt en mail med link til generalforsamlingen om aftenen
  3. Generalforsamlingen bliver så gennemført med formand, kasserer og dirigent siddende i samme lokale og alle andre deltagere er deltagere hjemmefra
  4. Der bliver mulighed for at “række hånden op” og få ordet som normalt – og det vil også være muligt at gennemføre afstemninger, hvis det bliver nødvendigt

Tilmelding til generalforsamlingen skal ske senest dagen i forvejen – og dagen i forvejen bliver der også afholdt en test, som medlemmerne kan melde sig til, hvis de ikke har prøvet online-møder før og gerne vil være sikker på, at det virker.

På generalforsamlingen er der blandt andet følgende punkter:

1. Valg af formand og tre bestyrelsesmedlemmer – de nuværende er villige til genvalg – bemærk, hvis du selv ønsker at stille op til bestyrelsen, så skal du melde dit kandidatur senest en uge i forvejen
  2. Gennemgang af regnskab og godkendelse af budget og kontingenter (regnskabet viser et ekstraordinært stort overskud på 819.000 kr.)
  3. Bestyrelsens beretning – blandt andet om de fremtidige store projekter med ny bane og klubhus
  4. Nye medlemstyper (senior flex og greenfee flex) i forbindelse med den nye 9-hullers bane medfører ændringer i vedtægterne + stemmeret til flexmedlemmer. De nuværende to medlemskaber, Par 3 (passive) og SemiFlex, udfases over tre år
  5. En præcisering af beslutningen om mageskifte af jord med kommunen fra sidste år til brug for myndighedsbehandling

Her finder du link til siden med al information om generalforsamlingen – fx indkaldelse, regnskab, beretninger fra bestyrelse og udvalg, tilmelding til generalforsamlingen og tilmelding til test af at deltage i et online møde.

På billedet er det kasserer Stig Nelkop, formand Kim Møller Behrend, dirigent Rune Tarnø og it-konsulent Michael Willumsen fotograferet ved en online generalprøve, hvor fem medlemmer deltog.