Glade nye spillere i seniorgolf – andre nye er velkomne

Seniorgolf er en af de store “klubber i klubben” i Roskilde Golf Klub – med næsten 100 medlemmer. Der er fast spilletid torsdag morgen om sommeren og fredag morgen om vinteren.

Herunder kan du se en beretning fra to af de friske nye medlemmer af seniorgolf – og har du selv lyst til at være med, så se linket til seniorgolf-siden nederst.

Vi startede med at spille golf for 7 år siden.

Vi har nu fået mulighed for at være medlem af Seniorklubben og vi er blevet taget RIGTIG GODT imod i klubben. Alle omgås i en rigtig venlig, hjælpsom og frisk tone. På trods af Corona har Seniorklubben været aktiv ud fra de gældende rammer. Der er altid godt humør, snakken går livligt og der klappes flittigt når der deles rødvin og ænder ud til dagens vindere.

Og nu er vi også medlem af en klub, hvor vi hører til de yngste i gruppen. Selvom mange har spillet golf i mange år og været medlem af Seniorklubben i rigtig mange år, så er alle åbne og har budt os velkommen til fællesskabet i Seniorklubben.

Runderne spilles med et godt tempo, så vi kan holde os inden for de afsatte tider til en runde i Seniorklubben. Seniorgolf er “ready golf”.

Der er mange aktiviteter i Seniorklubben, som bakkes op af medlemmerne. Vi glæder os til at deltage i sæsonafslutninger, rejser/ture til andre golfbaner og Sverige – og alt det andet.

Apropos afslutninger. Ved forårsafslutningen havde vi en anden aftale kl. 14. Vi tænkte det passede fint. M e n nej, der er mange traditioner der skal gennemføres. Vi måtte køre før tid. Næste gang reserverer vi hele dagen til Seniorklubben.

Alice Wind og Jesper Bluhme

Her finder du siden med seniorgolf.