I ly for rusk og regn – nye udslagshuse officielt indviet

Med tak til Roskilde Kommune for økonomisk hjælp blev de to nye udslagshuse på drivingrange officielt indviet mandag den 18. juni. Roskilde Kommune var selv til stede bl.a. med formanden for kultur- og idrætsudvalget, Claus Larsen, og han klippede den røde snor over, inden en gruppe elitespillere og en gruppe fra Rehab-golf tog køllerne frem og viste, hvad de kunne.

Spændvidden af medlemmerne blev endnu større, da lille Arthur på 4½ år også fandt sine små jern frem og slog bolde ud, knapt så langt som de langtslående elitedrenge, men de er også startet i det små. Jakob Falk Schollert fortalte fx, at han var startet som 5-årig, og nu er han divisionsspiller med flere flotte turneringssejre på cv’et, så hold lige øje med Arthur og se, hvad han kommer til at udrette, hvis han fortsætter…

Inden snoren blev klippet, ridsede formand Kim Møller Behrend historien bag udslagshusene op – og her har der ikke været tale om en lige vej til målet. Der har været nogle ture i bunkers og lidt krat undervejs, bl.a. med nogle for dyre projekter, afslag på dispensationer og lignende.

”Men til sidst fik vi en rigtig god dialog med både kommune og naboer, og så trådte kultur- og idrætsudvalget også til med et tilskud på 280.000 kr., så vi havde råd til at sætte arbejdet i gang. Det er vi rigtig glade for. Udslagshusene kommer specielt til at få stor betydning i det tidlige forår og om efteråret,” sagde Kim Møller Behrend.

Han og andre fra klubben havde inden indvielsen en snak med kommunens repræsentanter både om klubben generelt og om nogle af de ideer og projekter, som klubben arbejder med.

”I mine 40 år i Roskilde/Gundsø aldrig har været herude i golfklubben, så da jeg kørte herud, kunne jeg ikke lade være med at tænke: Ligger der virkelig sådan en perle lige her så tæt på byen? Og jeg må indrømme, at jeg er noget imponeret over alle de aktiviteter, klubben har gang ikke – ikke mindst for rehab-golferne og juniorerne,” sagde Claus Larsen.

Udover kommunen fik også sponsorer, byggeudvalg og greenkeeperne en særlig formands-tak for deres indsats i forbindelse med udslagshusene.

Udfordring til protræneren

I forbindelse med Rebab’ernes “opvisning” med udslag fra drivingrange blev protræner Lasse Frølich pludselig udsat for en udfordring. Efter et par kække bemærkninger rettet mod en af Rehab-golferne, der netop havde fået træning tidligere på dagen, så fik Lasse straks et par lige så kække bemærkninger retur samt udleveret en venstrekølle. Samtidig fik han ordre om at stikke højre hånd i lommen, inden han skulle forsøge at ramme bolden – akkurat som en Rehab-golfer, der skal genoptræne med den “kejtede” arm efter fx en blodprop. Det klarede protræneren dog med bravour med et flot træf på bolden – og så blev der grinet hele vejen rundt i det nye udslagshus. Se episoden på billederne – man kan ikke helt se det, men Lasse har altså højre hånd i lommen, da han slår til bolden.

Se i øvrigt nyheden om, at Rehab-golf er tophistorie med en flot reportage i seneste nummer af Hjerneskadeforeningens blad.

Drivingrange med to udslagshuse er nu indviet – nu må vi ud og træne.