Mange på par 3 banen – sådan bliver der plads til alle

Med mange par 3 medlemmer, flex- og prøvemedlemmer er der til tider ekstra pres på par 3 banen i øjeblikket. Det er derfor ikke kun på den store bane, at der kan opstå ventetid og at der er brug for at repetere, hvordan man bruger banen, så alle får mest fornøjelse af spillet – også når der er mange på banen.

Sekretariatet har derfor sendt en henstilling ud om, hvordan færdslen på par 3 banen skal foregå:

• Rækkefølgen af de 9 huller skal følges. Vi ser at nogle lige “snupper” et andet hul når der bliver kø, men anarki gør oftest situationen værre
  • Maksimalt 4 spillere følges ad – altså en 4 bold. Vi ser at nogle går 5 sammen – det bliver for langsommeligt
  • Du har kun få minutter til at lede efter din bold, når nogle står og venter bag dig. Alt går i stå, hvis der ledes i 5-10 minutter – det må man ikke
  • Hurtiggående bolde bag dig skal lukkes forbi

Der skal være plads til os alle – og det er der, hvis vi alle går runden med omtanke og viser hensyn. Der skal være plads til både langsomme og hurtige – og det er der også, når der spilles med omtanke og øje for andre spillere på banen og deres situation.