Nye klubmestre i RoGK og en ny flot banerekord….

Årets klubmestre er fundet efter 2 – på flere måder – dramatiske weekender.

En turbulent start

I den første weekend, den 20. og 21. september, skulle klubmesterskaberne i slagspil afvikles og vindere skulle findes. Desværre var vi så uheldige, at vejret drilledes lidt, da tågen lørdag morgen væltede ind over golfbanen. Det betød i første omgang at spillet blev udsat først ½ time og så igen ½ time. Herefter var det svært overhovedet at se noget og spillet blev udsat på ubestemt tid.

Da spillerne endelig efter over to timers forsinkelse blev sendt afsted, gik der kun en lille time, hvor tågen så igen gik ind over banen og spillet måtte afbrydes midlertidigt. Det betød store forsinkelser og matchudvalget overvejede sågar på et tidspunkt at skære antallet af huller ned om lørdagen.

Dog var alle spillere friske og ville gerne medvirke til at få spillet alle huller, så da spillet igen kom i gang lykkedes det i løbet af lørdag aften at få alle spillere igennem og til at spille det planlagte antal huller.

Desværre ville Golfbox’s nye turneringsmodul ikke helt som ønsket – på trods af, at Golfbox havde været med inde over opsætningen af klubmesterskaberne i deres helt nye modul, som efter sigende skulle kunne klare at afvikle i flere rækker samtidig. Dette var imidlertid ikke tilfældet og derfor kunne klubben ikke køre den ønskede live scoring og live opdatering, hvilket også samtidig medførte problemer med cut og opsætning af startlister til dagen efter. Vi har efterfølgende været i dialog med Golfbox og informeret om de vanskeligheder som vi har oplevet gennem klubmesterskaberne og i tilfælde, hvor Golfbox ikke har fungeret optimalt har Golfbox nu lovet at arbejde videre for at optimere til næste år.

Resultatet af forsinkelsen blev desværre at nogle medlemmer ikke kunne spille ud på bestilte og planlagte tider. Det skal vi naturligvis beklage og samtidig erkende, at det gør vi bedre til næste år, hvor det formentlig vil blive således, at man kun kan spille ud ved boldrende tider og efter aftale med matchledelse.

Banerekord og klar føring

På lørdagens første runde – da denne kom i gang igen og blev spillet færdig – lykkedes det klubbens nye pro assistent Martin Hansen, at spille banen rundt i kun 64 slag. Med 1 eagle, 7 birdies og kun 1 bogey lykkedes det således for Martin at skyde ny banerekord (som snarest vil blive hængt op i klubhuset). Martins runde i -8 gav ham samtidig en god føring på fire slag til Nicklas Munkebo. I Dame mesterrækken var der lige så stor spænding da Celine Donstrup og Trine Jensen spillede meget lige op på de første 27 huller, så intet var afgjort inden søndagens sidste 27 huller.

2 runder og cut

Efter lørdagens 2. runde blev føringen til Martin skåret yderligere ned, da Martin leverede en runde i banens par og Nicklas samtidig gik endnu en god runde i -3 (68 og 69 slag). Til gengæld kunne feltet bagved ikke stille meget op, så Martin og Nicklas trak fra resten af feltet. Efter lørdagens runder var der desuden cut til de 16 bedste spillere.

Søndag = finale dag!

Søndagen fik noget bedre med starterne men problemet med Golfbox medførte, at scores kun var tilgængelige for turneringen for de to mesterrækker. De øvrige rækker blev afviklet manuelt på bedste vis via papir og kuglepen.

Og det blev en enormt spændende søndag, for først måtte Herre Senior rækken ud i omspil for at kunne afgøres og senere på dagen, da Herre Mesterrækken skulle afgøres, måtte endnu et omspil i gang. Efter at have ført fra start til slut måtte Martin på det 72. hul se sig indhentet af klubbens unge nye pro Nicklas som spillede forrygende golf og hentede fire slag til Martin på de sidste fire huller. På sidste hul formåede Martin sågar at trække et fantastisk slag frem og slå bolden ind på 18. green til et putt på under ½ meter for at komme i omspil med Nicklas. På omspilshullet – hul 18 – måtte Nicklas dog overgive sig efter turneringens flotteste comeback, da Martin med en birdie sikrede sig titlen som årets klubmester for herrer.

I Dame Mesterrækken var spændingen ikke lige så intens, for med 3 meget stabile runder i 83, 85 og 85 slag kunne Celine Donstrup kåres som vinder i Dame Mesterrækken.

Herunder er resultaterne fra slagspil:

Herre Mesterrækken

• Mette H. Madsen 189 slag
  • Lisbeth J. Jensen 192 slag

Resultater fra hulspil

I finalen for herrerne mødte Nicklas Munkebo så igen Martin Hansen efter ovennævnte ”finale” og omspil mellem samme spillere.

Martin havde kæmpet sig vej gennem runderne med sejre på 1/0, 2/1 og 2/0 og dermed havde spillet stort set alle huller inden finalerunden, men Nicklas ikke havde spillet nær så mange huller via sine sejre på 8/7, 4/3 og 2/0.

I finalen spillede Nicklas fantastisk golf og var -7 efter 13 huller og kunne dermed lukke klubmesterskaberne i hulspil med en flot 7/5 sejr over Martin. Historierne lader fortælle at Nicklas ganske enkelt spillede formidabel golf og nærmest var umulig at slå.

For damerne gik Dorte Pyll Truesen til finalen med sejre på 5/3 og 8/7 mens Celine Donstrup gik til finalen med sejre på 9/8 og 7/6. I finalen var Celine dog lige en tand skarpere og kunne med en 3/2 sejr sikre sig titlen og æren som klubmester i såvel slagspil som hulspil 2014.

Klubben ønsker alle tillykke med det flotte spil og de mange titler der er blevet uddelt.