Ekstra træning til medlemmer uden DGU-kort – tilmelding

Da par 3 banen eksisterede var der ikke noget krav om, at spillere og gæster skulle have et golfhandicap og et medlemskort til Dansk Golf Union.

Derfor har Roskilde Golf Klub haft en gruppe medlemmer, der bare har spillet på banen uden at have bestået hverken praktisk eller teoretisk golfkørekort-prøve.

Nu er det imidlertid tid til at få golfkørekortet.

Par 3 banen er blev afløst af Skjoldungen – 9-hullers banen, hvor det er muligt at blive skrevet ned og op i handicap, og hvor “pay and play”-spil ikke længere er muligt.

Der er lavet en overgangsordning for par 3 medlemmerne, både i forhold til kontingent og i forhold til kravet om et golfkørekort – og samtidig har bestyrelsen besluttet at tilbyde gruppen af spillere gratis træning for at få det sidste skub til at tage golfkørekortet.

Der er derfor arrangeret særlig træning for interesserede par 3 medlemmer på disse datoer:

• Lørdag den 8. oktober kl. 12-13 eller 13-14 – træning på drivingrange
  • Mandag den 10. oktober kl. 16-17 eller 17-18 – træning på drivingrange
  • Lørdag den 15. oktober kl. 14-15 – regelundervisning

“I sekretariatet sender vi besked til i alt 44 medlemmer fra den gamle par 3 banen, som endnu ikke har bestået prøven. Vi er usikre på, om der kan være flere, så har du ikke fået en mail og ikke bestået prøven, så er du velkommen til at melde dig til. Vi vil gerne hjælpe alle berørte medlemmer til at bestå både regelprøve og praktisk prøve. Mange af jer har spillet golf længe, så vi tænker ikke, at det bliver noget problem med at bestå prøverne og få et DGU-kort, men for en sikkerheds skyld – og for at give jer tryghed – så er der arrangeret lidt ekstra træning til jer,” fortæller daglig leder Anders Schnack.

Der er plads til ca. 20 på hvert hold. Du kan melde dig en enkelt dag eller til begge dage med træning på drivingrange – og naturligvis også til regelundervisningen.

Der er tilmelding via GolfBox.

1. Log på GolfBox på forsiden af hjemmesiden
  2. Brug dit medlemsnummer (38 efterfulgt af et tal – fx 38-1234)
  3. Skriv din kode (den samme, som når du bestiller tider på banen)
  4. Klik på menupunktet “Klubturnering”