Ekstra tider om morgenen og spil fra hul 10 kl. 7-8 i weekenden

Fra den kommende weekend, 12. og 13. juni 2021, bliver det nu muligt at booke ni hullers spil på 18 huls banen – med start på hul 10. Altså spil på de sidste ni huller.

Det er nu også muligt at bestille tider mellem kl. 6 og 7 om morgenen, så går du ud på dette tidspunkt, er det vigtigt, at du bestiller tid på forhånd.  Og husker at bekræfte tiden i klubhuset eller på GolfBox app’en.

• Tidsbestilling kl. 6-7 på 18 huls banen er alle dage
  • Tidsbestilling kl. 7-8, 9 huller med start på hul 10, er lørdage og søndage

Dette gælder fremover resten af året – med enkelte undtagelser, hvis der er matcher med gunstart.

Du kan nu bestille tiderne i GolfBox. Log ind og så kan du vælge mellem:

• Roskilde Golf Klub – 18 huller
  • Bag-ni på 18 hullers banen – 9 huller med start hul 10
  • Roskilde Golf Klub – par 3 banen

Disse nye muligheder er etableret i forbindelse med bestyrelsens beslutninger om at forbedre flow og belægning på banen.

Spil på bag-ni er alene lørdag og søndag kl. 7-8. Der er tider med 12 minutters interval. Og hvis der på hul 10 er spillere, der er startet på hul 1, så har disse fortrinsret til at slå ud, lige som du undervejs på runden skal være opmærksom på, om der kommer hurtigere spillere bagfra, der skal lukkes igennem. Endelig gælder det, at der på dette tidspunkt kan være greenkeepere på arbejde, og det er os som spillere, der skal vente på greenkeeperne, ikke omvendt. Dette gælder i øvrigt også spil fra hul 1 uanset hvornår på dagen, det er.

“Når der kun er en time med spil på bag-ni, så skyldes det dels, at vi er i tvivl om interessen, men også, at vi skal tage hensyn til greenkeeperne og sikre, at dem, der starter tidligt på hul 1 ikke kommer i karambolage med nye spillere på hul 10. Når det er sagt, så skal de to grupper tage hensyn til hinanden. Spillere fra hul 10 og frem skal holde øje med, om der kommer hurtigere bolde bagfra og spillere, der er startet på hul 1, skal acceptere, at der er nu er spillere på bag-ni, selv om de plejer at være de første,” siger Henrik Overgaard Pedersen, der på sekretariatets og bestyrelsens vegne er “projektleder” på initiativerne omkring flow og belægning.

På hverdage er der normalt mange greenkeepere på arbejde, og derfor er bag-ni kun åbnet for spil lørdag og søndag.

Det er fuldtidsmedlemmer og flexmedlemmer, der kan booke ni huller lørdag og søndag med start på hul 10. Der er ingen handicapgrænse for disse tider. Flexmedlemmer skal bruge en flexbillet eller betale 200 kr. på samme måde, som hvis de booker fra hul 1.

Den nye bane er altså nu klar i GolfBox og den er forhåbentlig sat rigtigt op med de betingelser og regler, der gælder, men skulle der være noget, der fejler, så kontakt gerne sekretariatet.