Nyhed i 2024: Stableford turnering for alle SGO-spillere

Er du med i ”fritspil-ordningen” SGO – altså det tilbud, hvor du for 995 kr. spiller gratis på seks andre baner på Sjælland?

Hvis ja, så kommer der her nyheden om et helt nyt tiltag i 2024, nemlig en løbende turnering hvor du hen over sæsonen kan samle point sammen til at deltage i konkurrencen om at være med til en stor finale i Holbæk i september. Du skal bare spille banerne som du plejer – og så indberette dine stablefordpoint.

Det er SGO-klubberne Roskilde, Holbæk, Odsherred, Sorø, Skovbo, Hedeland og Frederikssund, der er blevet enige om at etablere en ”SGO Tour 2024 – Race2Holbæk”.

Kort fortalt går det ud på at spille banerne i løbet af sæsonen og så tælle stablefordpoint hver gang. Resultaterne kan så indberettes og dit bedste resultat fra hver bane tælles så sammen, når sæsonen er slut og mindst de otte bedste fra hver klub kvalificerer sig så til det store finalestævne i Holbæk lørdag den 21. september 2024.

Spiller du en bane en dag, hvor det går skidt, er du velkommen til at spille banen igen en anden dag i håb om at forbedre resultatet. Det er kun den bedste score pr. bane, der tæller, når sæsonen er slut.

”Vi har lavet denne turnering for at give alle SGO-spillerne et ekstra incitament til at spille mere og komme rundt på alle baner i løbet af sæsonen. Det koster 195 kr. at være med og disse penge går bl.a. til finalestævnet, som ikke koster ekstra for dem, der kvalificerer sig,” fortæller daglig leder i Roskilde Golf Klub, Jesper Wedersøe.

Han håber, at mange SGO-spillere i Roskilde har lyst til at være med.

”Vi har over 450 SGO-spillere i Roskilde og de er meget tilfredse med ordningen. Men det er langt fra alle, der kommer rundt til alle de tilknyttede baner på et år, så derfor kan man få mere og sjovere SGO-golf for pengene samtidig med, at alle klubber føler, at ordningen giver værdi for dem, og det skal SGO Tour 2024” være med til at sikre.”

Turneringen løber fra 1. april til 31. august. Der er løbende tilmelding til turneringen i GolfBox fra 1. marts – og det er først efter tilmelding, man kan begynde at indberette runder og resultater. Spil på din egen hjemmebane tæller ikke.

Hver klub er på forhånd tildelt otte pladser ud af de i alt 108, der er plads til ved finalestævnet. Det giver 56 pladser og dermed er der 52 pladser tilbage. Disse pladser bliver fordelt alt efter hvor mange deltagere de enkelte klubber har med i turneringen.

Ved finalestævnet bliver alle 108 deltagere delt op i tre lige store rækker og så spiller man 18 huller og dyster om præmier. Der er også let morgenmad og frokost med på dagen – uden ekstra pris.

Tilmelding starter fra 1. marts – men der er allerede nu lavet en side, der fortæller mere om ”SGO Tour 2024 – Race2Holbæk” og hvor der er link til tilmelding og en formular til indberetning af resultater.