Erling løb med gaverne ved hyggelig bankoaften

”Den tager jeg også”, lød det fra æresmedlem Erling Høyer, der skovlede præmier ind ved det amerikanske lotteri i pausen ved årets julebanko arrangeret af klubben og Restaurant Birdie i fællesskab torsdag den 7. december 2023.

Erling sad med 20 lodder og endte med at vinde på de fem, så familien fra Svogerslev var i rigtig godt humør. Det var der heldigvis også mange andre, der var – også selv om det langt fra var alle, der kom hjem med gevinster (se fx fotoet af en slukøret Solveig Kaas 🙂 længere nede).

I alt var der 84 deltagere til aftenen, hvor der først var fællesspisning med karrykylling, ris og grøntsager og derefter 10 spil banko med gevinster på en og to række plus fuld plade. Så der blev udleveret mange præmier i form af chokolade, øl, vin og økologiske ænder.

Bankomester var forpagter Peter Lassen suppleret af Lene Frederiksen og Annette Juul, der kontroltjekkede bankopladerne og udleverede præmier.

”Det var en rigtig god aften med god stemning, så vi vil helt sikkert gennemføre en lignende bankoaften igen – måske allerede her senere i løbet af vinteren. I samarbejde med sekretariatet skal vi lige have fundet en dato,” fortæller Peter Lassen.

Præmierne var sponseret af Birdie selv, Otto Suenson Vine, Carlsberg og Öxneholm (slagter).

Der er allerede ved at blive lavet regnskab, så Peter Lassen fortæller, at der i alt er indsamlet 5.300 kr., som går til ungdomsafdelingen. Ungdomsudvalget skal senere beslutte konkret, hvad pengene går til.

Herunder kan du se fotos fra aftenen: