Stop for golfbiler på begge baner 1. november 2023

Med en oktober, der har været meget våd, er det nu tid til at sige stop for kørsel med buggier/golfbiler både på Store Skjold og Skjoldungen.

Sidste dag, hvor det er muligt at tage en runde med en golfbil, er tirsdag den 31. oktober 2023.

De sidste uger har hul 10 og 11 været lukkede for golfbiler og nu kommer altså resten af klubbens areal.

Der er en enkelt undtagelse for den generelle lukning for golfbiler, nemlig klubbens rebab-spillere, der indtil videre fortsat må køre på Skjoldungen med deres scootere og golfbiler.

Det er stadig muligt at spille begge baner på normal vis. Greenkeeperne følger vejr og bane løbende og er klar til at træffe beslutninger om brug af måtter, alternative teesteder, lukning af greens og lignende. Der er også truffet forberedelser til vinterbane, men det er endnu ikke aktuelt.

Lige nu gælder følgende: Er der rimfrost, så spiller vi til de gule flag, der er opsat på hvert hul. Og så er det altså slut for golfbiler.

Under ”Banen i denne uge” på forsiden af hjemmesiden, er der altid den aktuelle status.

Golfbilerne i klubben er meget populære – de er medvirkende til, at mange, der er skadet eller på anden måde gangbesværet, alligevel kan komme ud og spille. Bilerne er faktisk så populære, at der på flere ugedage er flaskehalse.

”Det er specielt omkring middagstid, når morgen-/formiddagsspillerne krydser det tidligere eftermiddagshold. I de situationer er der spillere, der står og mangler en golfbil. Jeg er i gang med at kigge ind i en løsning for dette, og håber at kunne præsentere en passende løsning ved opstarten i 2024,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe.