Efterårs-nyt fra Birdie – caféudvalg er nedsat

Så er det blevet efterår og dermed tid til ændrede åbningstider i Restaurant Birdie. Mørket sætter sin egen naturlige begrænsning for, hvornår vi kan spille golf og det påvirker også, hvornår der er gæster i restauranten.

Birdie og sekretariat arbejder på at finde en løsning, så golfspillere godt kan købe lidt at drikke, selv om restauranten har lukket. Det er specielt en udfordring i vinterhalvåret, at antallet spillere i klubhuset om eftermiddagen kan være begrænset og hverken klubben eller restauranten ønsker, at der skal stå personale klar i flere timer, uden der er kunder. Den konkrete løsning kommer der mere information om snart.

Åbningstider i restauranten fra oktober er:

• Kl. 10-17 (køkkenet har åbent kl. 10-16)

Der kan være dage med længere åbningstid – enten på grund af arrangementer eller hvis der er mange i klubhuset. Specielt i oktober vil der blive udvist fleksibilitet, hvis der er behov for det.

Herunder kan du læse flere nyheder fra Birdie – bl.a. om et nedsat café-udvalg.

MobilePay forsvinder fra restauranten

Først information om, at betaling via MobilePay nu er ved at blive udfaset og stopper helt med udgangen af oktober.

”Vi har allerede fjernet MobilePay informationen fra baren, som flere af jer nok allerede har opdaget. Vi modtager naturligvis stadig e-korts betalinger via mobilen, almindelige kortbetalinger og kontante menneskepenge, og håber på jeres forståelse herfor. Vores MobilePay ordninger lukkes endeligt ved udgangen af oktober,” fortæller Junnie Elleby fra Birdie. Det er ekstraordinært store stigninger i restaurantens betaling pr. transaktion, der er årsagen til, at MobilePay nu forsvinder fra Birdie. Mange andre butikker/betalingssteder overvejer samme skridt på grund af prisstigningerne.

Husk at bruge øl-klip

Tidligere har Birdie solgt øl-klippekort, men den ordning stoppede i denne sæson. Er der imidlertid nogen, der er indehaver af et gammelt 10 turs øl-klippekort fra Birdie, så er det nu du skal få det brugt. Indtil udgangen af 2023 er det lige så godt som rede penge, når øl-tørsten melder sig, men efter årsskiftet 2023/24 vil klippekortet ikke længere være gyldigt.

Fiske- og skaldyrsaften 27. oktober

Der kommer i løbet af efterår/vinter forskellige arrangementer og muligheder for at købe mad også til take away.
Fx kommer der ”Stegt flæsk og persillesovs ad libitum”, ”Vin & Tapas aften”, ”Mortensaften”, også som take-away, Birdies julefrokoster, juleænder med tilbehør og nytårmenu.

I første omgang har Restaurant Birdie en fiske- og skaldyrsaften fredag den 27. oktober 2023 kl. 18. Her er der plads til 80 gæster – og lige nu har ca. 50 reserveret plads. Det bliver en aften med et overdådighedshorn af lækre tilberedte fiskeretter.

Prisen er 499 kr. og her er, hvad du får for pengene:

• Velkomst med bobler & snacks
  • To forretter serveret ved jeres bord
  • Buffet med spændende fiske- og skaldyrsretter bl.a. klassikerne dampede muslinger, pil-selv-rejer og Birdies egen varmrøgede laks lige fra røgeovnen. Der er også salater, dressinger, dips og brød
  • Desserten består af Birdies oste- & dessertbord

Drikkevarer kommer derudover – restauranten vil have et udvalg af vine, som kan tilkøbes til rimelige priser.

Bestilling og forudbetaling skal ske hos Restaurant Birdie.

Café-udvalg er nedsat

Som nævnt på informationsmødet i september har bestyrelsen arbejdet med et kommissorium for et nyt tiltag, nemlig et caféudvalg, der kommer til at bestå af repræsentanter fra bestyrelse, sekretariat, restaurant og medlemmer.

Der er nu udpeget nogle medlemmer af udvalget – og tanken er, at det første møde skal holdes på denne side af jul.

Her er udvalgets mission (formål):

“Udvalgets formål er at indsamle relevant og konkret input fra klubbens medlemmer og sikre at dette valideres og kvalificeres.”

Her er udvalgets vision (mål):

“Målet, er at medlemmer oplever, at deres input behandles kvalificeret, og at alle former for dialog foregår på et troværdigt niveau. Ligeledes er det vigtigt, at restauratør føler sig tryg i behandlingen af input, og at dette præsenteres ud fra et objektivt grundlag. Medlemmerne skal være trygge i at sortiment, priser og åbningstider har afsæt i ret og rimelighed.”

I første omgang er følgende udpeget til at sidde i café-udvalget – i parentes står hvem de repræsenterer:

• Sara Klimt-Møllenbach (ungdom og elite)
  • Kim Møller Behrend fra bestyrelsen (regionsgolf samt alle grupperinger på Skjoldungen)
  • Ulf Carlsen (herreklubben)
  • Anne-Marie Vinther Larsen (dameklubben)
  • Hanne Tvede (seniorklubben)
  • Jesper Wedersøe (parmatch, singlegolf og øvrige medlemmer
  • Peter Lassen (Restaurant Birdie)

Det er planen, at udvalget skal arbejde hen over vinterperioden, så der ved sæsonstart 2024 præsenteres et udvalg og prisniveau fra restauranten, der er afspejler medlemmernes ønsker og hvad der er rentabelt i drift.