Christian og Victor prisvindere i sjov mikro/junior afslutning

Jeg synes ikke, det er længe siden, vi begyndte på sæsonen i april og så er vi allerede kommet til sæsonafslutningen.

Årets mikro 2023, Christian Grabowski Hansen, med Sara Klimt-Møllenbach og Søren Frøsig Rasmussen fra ungdomsudvalget.

Torsdag 28/9-23 blev der afholdt mikro- og juniorafslutning i Roskilde Golf Klub. Vi mødtes kl. 16.15 til lidt opvarmning på puttinggreen. Juniorerne blev sendt ud på ”greensome” på Skjoldungen kl. 16.30 og mikroerne fulgte trop kl. 17. Der var i alt 28 deltagende ungdommer. Det var en eftermiddag i flot solskin og lunt vejr. Efter spillet mødtes vi kl. 18.30 med forældre, søskende, bedsteforældre i Restaurant Birdie, hvor Peter/Lene havde lavet lækker lasagne og salat med efterfølgende isdessert (inkl. chokoladesauce).

Under middagen kom flere spændte mikroer over til Sara, Jacob og jeg og spurgte, om der mon ikke var nogle præmier. Og selvfølgelig skulle de dygtige mikroer og juniorer præmieres. Sara havde sørget for at købe flotte præmier, fx golfbolde, kridt i mange farver, sjove små spil, vifter, m.m. Hold for hold blev kaldt op til præmiebordet og der blev klappet, mens mikroer/juniorerne spændte valgte præmier.

Og så kom vi til aftens højdepunkt; udnævnelse af ”Årets mikro” og ”Årets junior”. Det er gennem mange år en tradition, at en mikro og en junior udnævnes på afslutningsaftenen. Kriterierne for at blive udnævnt er, at man har deltaget aktivt i træningerne, er en god kammerat og spreder godt humør. Det er proshoppen og ungdomsudvalget, der beslutter hvem, der bliver årets mikro/junior.

Da ungdomsformandinde Anne Sofie var taget til Ryder Cup i Italien, havde Sara fået æren af at udnævne ”Årets mikro 2023”. Det blev Christian Grabowski Hansen. Christian fik en ny trolley og en pose med lidt blandet golfudstyr. Stort til lykke til Christian.

Årets junior 2023, Victor Hildebrand, med Søren Frøsig Rasmussen fra ungdomsudvalget.

”Årets Junior 2023” blev Victor Hildebrand og han blev præmieret med en flot ny bag og lidt blandet golfudstyr. Der skal ligeledes lyde et stort til lykke til Victor.

Arrangementet i klubhuset sluttede omkring kl. 20.

Husk, at mikroer og juniorer er velkomne til at ”selvtræne” (mikroer/mindre juniorer i følgeskab af en voksen) uden for sæsonen og vi håber at se mange af jer på banen også uden for sæsonen.

På vegne af ungdomsudvalget i Roskilde Golf Klub

Sara Klimt-Møllenbach, Jacob Nielsen, Anne Sofie Siebuhr og Søren Frøsig Rasmussen

Resume: Søren

Se billeder fra ungdomsafslutningen den 28. september 2023: