Årets store golftur – se nyt om Porto Santo i november 2023

100 deltagere glæder sig i disse dage med hård vind og megen regn over, at de til efteråret har booket en tur sydpå, hvor der med stor sandsynlighed er mere sommerligt i vejret end her i starten af august.

Årets store golftur til Porto Santo nærmer sig. 100 medlemmer af golfklubben har tilmeldt sig til jubilæumsturen, der har været udsolgt siden december 2022.

”Undervejs har der været nogle afbud af forskellige årsager, og derfor er der flere på ventelisten, der har fået buddet om at komme med og har takket ja til det. Aktuelt står der to på ventelisten og dem, der har meldt afbud, har takket været stor konduite fra Folkeferie.dk fået alle deres penge tilbage. Dette tilbud gælder, så længe der er folk på ventelisten, der siger ja til at afløse,” fortæller jubilæumskoordinator Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet.

Det er fortsat muligt at skrive sig på ventelisten – det gøres via den særlige jubilæumsside på hjemmesiden, hvor der også står mere information om rejsen.

Længere nede kan du se en opdateret liste over alle tilmeldte til turen.

Fælles arrangement søndag den 22. oktober

Det er heldigvis medlemmer fra alle mulige grupperinger i klubben, der har meldt sig til, så der er gode muligheder for at møde nye bekendtskaber. For at kvikstarte vennekontakten bliver der søndag den 22. oktober holdt en særlig match for alle, der skal med til Porto Santo.

”Vi håber naturligvis, at rigtig mange har mulighed for at deltage i denne event. Vi spiller golf med start ca. kl. 8.30 – og spiser så frokost sammen i klubhuset bagefter. Der bliver tilmelding og betaling for frokost til dette arrangement senere,” siger Henrik og tilføjer:

”Golfspillet denne dag er ikke helt tilrettelagt endnu. Det afhænger af antal deltagere, men vi vil prøve at finde et format, der gør, at vi kommer til at spille med flere forskellige i løbet af formiddagen.”

Mulighed for bus til lufthavnen

Turen til Porto Santo starter i Københavns Lufthavn søndag den 5. november 2023 med afgang kl. 6.40.

”Normalt skal man være i lufthavnen senest to timer før – og da vi er en stor gruppe med ekstra bagage i form af golfbags, så skal vi være der i ekstra god tid. Derfor har jeg fået flere opfordringer på at arrangere fælles transport, og det er jeg ved at undersøge. Det bliver til en pris på ca. 200 kr. pr. person for begge veje.”

Hvis busturen bliver til noget, bliver det med afgang fra parkeringspladsen i golfklubben. Det er jo uden for højsæson, så der bliver mulighed for at stille egne biler på p-pladsen. Der bliver senere tilmelding og betaling via GolfBox. Der kan blive mulighed for at stille kufferter og golfbags i klubhuset dagen i forvejen, hvis der er behov for det. Det bliver aftalt ved fællesarrangementet den 22. oktober.

Gruppen lander efter planen i København igen søndag den 12. november kl. 16.55.

Lidt om Porto Santo

Og så lige en teaser til det, vi skal ned og opleve. Porto Santo er en lille ø tæt på Madeira. Vi bor på dobbelt- og enkeltværelser på et nydeligt hotel tæt på stranden og badetemperaturen plejer at være fin på denne tid af året. Spisning og golfspil er med i prisen – men der er også mulighed for at bestille bord på en af øens restauranter, hvis man vil prøve noget andet en aften. Turen til golfbanen tager ca. 10 minutter. Hotellet har en gratis bus til banen. Den kører på bestemte tider, der ikke altid passer med alles udslagstid, så det kan være nødvendigt at bestille og betale for en taxa, hvis man ikke vil have ventetid. Det er muligt at leje trolleyer til bags og i et begrænset omfang buggier.

Her kan du læse mere om Folkeferie.dk´s golfkoncept på Porto Santo:

De praktiske grise på turen er Tina, Henrik og Jesper fra sekretariatet + chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

”Vi laver en plan for, hvem der spiller hvornår. Det er primært en social tur, så der bliver dage, hvor vi sammensætter holdene og så bliver der dage, hvor du – hvis du vil – kan spille med dem, du kender i forvejen,” fortæller Henrik Overgaard Pedersen.

Liste over tilmeldte – her kan du se, hvem der skal med – opdateret pr. 8. august 2023:

• Henrik Overgaard Pedersen og Grethe Kjølby
  • Kim Reggelsen
  • Kim Sonne
  • Elsebeth og Mogens Braagaard

Læs mere om turen på jubilæumssiden.