Præmierig damedagsafslutning med kast fra åer og bunkers

Damedagen afholdt forårsafslutning i blæst og byger tirsdag den 27. juni 2023, men trods vejrforholdene kom der rigtig høje scorer. Der var tilmeldt 70 damedagsspillere til en rigtig hyggelig eftermiddag og aften, hvor der blev spillet norsk stableford. Der var mange sjove situationer, hvor bolden blev kastet fra, såsom at stå i åen, bunkers, inde i buskads mm. – hvad gør man ikke for at få point på hullet.

Efter spillet mødtes vi i klubhuset til et lækkert tapasbord og kaffe med kage, som Restaurant Birdie serverede for os.

Der blev uddelt meget fine præmier til dagens første syv vindere. Her havde vi været så heldige, at damespiller Tina Hildebrand havde sponseret to gavekort til kropsterapi samt 18 gavekort til en pilates-lektion. Desuden havde vi også fået to fine gaveæsker med creme og gavekort fra hudlæge Charles Kromann. Frølich Golf sponserede en del klappepræmier, sekretariatet bolde og greenfees, så der var mange damer, der kom hjem med præmier.

Dagens vindere:

• Ayo Bærentsen Lyngkjær, Anne Planch Madsen, Kirsten Østergaard, Dorte Rye Jensen, Karin Smith, Tina Donstrup og Gerd Kristensen.

Længste drive:

• Andrea Lima

Tættest på flaget (5, 7, 13 0g 17):

• Anne Birgitte Hørsman, Heidi Molin, Helle Nayberg og (Annette Kjærsgaard)

Forårets vindere:

A – Række:

• Ayo Bærentsen Lyngkjær, Susanne Romme og Solveig Kaas

B – Række:

• Ruth Williams Nyholm, Christina Lerke-Møller og Ellen Skarsholm

C – Række:

• Lisbeth Lyngsøe, (Marianne Sørensen og Tove Duus)

9 – hul – Række:

• Pia Jørgensen, Dorte Koch Andersen, og (Lene Thormann)

Dameudvalget takker for en hyggelig afslutning og for den opbakning, som vi møder fra damespillerne.

På vegne af dameudvalget i Roskilde Golf Klub

Dorthe Larsen