Lasse Frølich stopper som protræner, når sæsonen er slut

Efter ca. 10 år som chefpro og i alt 15 år i Roskilde Golf Klub stopper Lasse Frølich Kristensen som træner med udgangen af i år.

Lasse og bestyrelsen har lavet en aftale om at stoppe samarbejdet. Det sker i forbindelse med, at en 5-års forpagterkontrakt for shoppen udløber og at bestyrelsen har nogle ønsker for fremtiden, som Lasse ikke kan se sig selv i.

”Vi har igennem et års tid haft ønske om ændringer i den måde, vores aftaler hidtil har været baseret på. Fx vil vi gerne have, at vores udvalg selv kommer med ønsker til, hvor meget de har brug for trænerassistance til og så vil vi også gerne have, at vores protræner går mere proaktivt ind i udvikling af især ungdom og elite. Det har vi været i dialog med Lasse om og enden er så blevet, at Lasse ikke kan se sig ind i de ændringer, bestyrelsen gerne vil have foretaget. Derfor er det endt med en fælles aftale om, hvordan vi i god ro og orden stopper samarbejdet efter 2023-sæsonen,” fortæller formand Flemming B. Nielsen, der benytter lejligheden til at sige Lasse stor tak for tiden i Roskilde Golf Klub:

”Trænerteamet har altid haft en god kontakt til medlemmerne og har også altid scoret høje karakterer i vores medlemsundersøgelser. Det kan Lasse og hans medarbejdere godt være stolte over – og vi ønsker derfor Lasse alt muligt held og lykke i fremtiden. Lasse har været i klubben siden sin elevtid og har været en stor del af klublivet i 15 år, så det bliver en ny tid både for Lasse og os.”

Lasse selv er nu afklaret med situationen – oven på et år med uafklarethed.

”Jeg har været – og er – meget glad for at være i Roskilde Golf Klub og havde retningen været den samme som hidtil, ville jeg også gerne have fortsat. Men bestyrelsen ønsker en ny sportslig retning, som ikke passer til mig. Mine spidskompetencer er bredden i klubben og medlemsservice – og derfor var jeg nødt til at sige nej, da jeg blev præsenteret for klubbens oplæg til fremtiden,” siger Lasse, der nu vil sondere mulighederne for at blive i golfbranchen et andet sted.

Lasse har allerede planlagt en forårstur til Portugal i marts 2024 – og den tur gennemfører han, uanset om han til den tid er i en ny klub eller ”bare” er sig selv. Du kan læse om den golftur under menupunktet ”Træning og proshop”.
Bestyrelsen vil slå stillingen som ny protræner op snarest muligt.

”Vi har ikke på forhånd lagt os fast på en bestemt model for ansættelsen af en ny protræner i forhold til fx drift af shop og fordeling af timer. Vi vil gerne have, at kandidaterne til stillingen selv kommer med udspil, der passer til, hvor de er stærkest og skaber mest værdi for klubben,” siger formand Flemming B. Nielsen.

Han tilføjer, at med den nye model kommer klubbens udvalg og klubber i klubben også til at få en rolle i forhold til prioritering af protrænernes opgaver.

”Det bliver selvfølgelig bestyrelsen, der skal tage stilling til den samlede økonomi og ønsker, hvis der er ting, der ikke hænger sammen. Men bestyrelsen vil gå til udvalgene for at få deres ønsker om brug af protræneren til træning, mødedeltagelse og lignende – og den udgift bliver så lagt ind under de enkelte udvalg. Det vender vi tilbage med til efteråret.”

Flemming B. Nielsen tilføjer, at den kommende træner stadig skal stå til rådighed både for udvalg, ungdom, elite og bredden i hele klubben. Det skal stadig være sådan, at medlemmer kan booke tider til træning – både privat og på hold.

Om shoppen fortsætter i den nuværende eller i en ny form, vil afhænge af forhandlingerne med en ny protræner.