Jobopslag: Nyt fagligt medlem til baneudvalg

Har du specielle kompetencer og erfaring inden for et eller flere af følgende fagområder: Beplantning, miljøudvikling og biodiversitet, græs, planter, banearkitektur eller drift af store idrætsanlæg og evt. anlægsarbejder også fra dette område?

Siger du ja til en eller flere af disse ting, så kunne du være et nyt medlem af baneudvalget i Roskilde Golf Klub. Udvalget vil nemlig gerne have et medlem mere til at hjælpe med at udvikle klubbens to baner, Store Skjold og Skjoldungen. Udvalget tager sig også af drivingrange, puttinggreen og indspilsområde.

Særligt Skjoldungen skal have fokus i de kommende år.

”Vi vil gerne have et nyt medlem i udvalget, der på den ene eller anden måde har erfaring og viden inden for et eller flere af de områder, som vi beskæftiger os med i baneudvalget. Erfaring med at spille golf er en selvfølge, men det er også vigtigt med en vis form for faglighed inden for det område, vi repræsenterer. Vi vil nemlig gerne være en god sparringspartner i forhold til vores bestyrelse på den ene side og vores greenkeeperstab på den anden,” fortæller baneudvalgets formand, Torben Svendsen,

Han fortæller, at det er baneudvalget, der er med til at lægge den langsigtede strategi for udvikling af banen.

”Det er så den plan, greenkeeperne i det daglige styrer efter. Vi går ikke ind i mindre beslutninger – det overlader vi til vores kompetente greenkeeperstab. Vi arbejder i stedet med de overordnede linjer, fx forslag til udvikling af banen, en løbende 5-års plan i forhold til vedligeholdelse og lignende.”

Baneudvalget mødes typisk fire gange om året og udvalget består for tiden af tre af klubbens medlemmer + chefgreenkeeperen.

Har du lyst til at prøve kræfter med udviklingsopgaven i baneudvalget, så send senest 31. juli en kort beskrivelse af dig selv og dine kompetencer til baneudvalgsformand Torben Svendsen på mail, .