Seniorer på bjergtur i Midtjylland – se fotos

36 forventningsfulde golfspillere mødtes den 22. maj 2023 på Hotel Pejsegården i Brædstrup ved Horsens til socialt samvær, hygge og gode golfhistorier.

Dagen efter spillede vi Horsensbanen med baglæns gunstart. Vi spillede stableford med indlagt puttekonkurrence.

Dagen startede med regn og hård blæst, men det lysnede da vi skulle slå ud. Det var en kold dag, der kunne ses på resultaterne; men pyt – alle bolde havde en rigtig hyggelig og udfordrende dag. Der var rigtig mange fuglekasser og masser af stære. Fairways var flere steder angrebet af gåsebillelarver, der kunne tages lempelse efter 16.1b (drop indenfor et scorekort). En flot og udfordrende bane med ujævne fairways og meget langsomme greens, der var ekstra langsomme, da der lige var kørt sand på.

Efter runden var der socialt samvær ved værelse 35, dagens mange gode golfoplevelse blev fortalt og drøftet.
Den 24. maj spillede vi Himmelbjerget. Banen er meget afvekslende, der er åbne huller, smalle skovhuller og selvfølgelig bjerghuller. Banen stod rigtig godt over det hele, rigtig gode fairways, greens var der lige kørt sand på så de var langsomme, godt sand i bunkerne; en bane som absolut kan anbefales.

Efter runden var der præmieoverrækkelse.

• Vinder damer: Jette Nørlund Jensen
  • Vinder herrer: Ole Steen Olsen
  • Vinder af putte konkurrencen: Thorkild Rasmussen

Der var klappepræmier til alle øvrige spillere.

En stor tak til sponsorerne; Restaurant Birdie, Proshoppen v/Lasse, Roskilde Golf Klub, Pejsegården samt Horsens og Himmelbjergets golfklubber.

Matchledere for turen var Grete Riesegaard, Hans-Kristian Olesen og Arne Beyer.

STOR TAK for en velgennemført matchtur.

Alice Wind og Jesper Bluhme