Bøllekast mod juniorformand – Vega og Asger fik 2022-priserne

Traditionen tro blev årets sæsonafslutning for juniorer og mikroer i Roskilde Golf Klub holdt den sidste torsdag i september, denne gang den 30. september 2022.

Juniorerne mødtes kl. 16, hvor Benny sendte dem ud i hold til en 9-hullers runde på ”Store Skjold”. Mikroerne mødtes med Anne Sofie og Sara kl. 17 til sjove lege på puttinggreen og indspilsbanen.

Kl. 18 samledes mikroerne og juniorerne ved puttinggreen for at lave lidt fælles sjov. Uvidende om hvad der skulle ske, bad Anne Sofie mig om at komme over på indspilsbanen, hvor hun syntes, at jeg skulle iføres Bent Østergaards gamle American Football dragt og hjelm (Bent Ø var i starten af 00’erne primus motor i klubbens juniorarbejde og har startet klubbens ildsjælspris) . Mikroerne og juniorerne skulle så kaste tennisbolde mod mig iført den amerikanske fodbolddragt (der er polstret med velcro). Der blev kastet på livet løs og jeg blev bombaderet med tennisbolde (av!).

Herefter var der middagsmad i Restaurant Birdie. Peter Lassen og team havde kokkereret lasagne og salat til os efterfulgt af regnbue isdessert. Tak for fin middag.

Vi havde til middagen samlet ca. 60 deltagere bestående af mikroer, juniorer, søskende, forældre og bedsteforældre. Middagen var gratis for juniorer og kostede 100 kr. for voksne.

Inden desserten tog jeg ordet og gennemgik årets ungdomsaktiviteter; heriblandt mikrotræning, junior shortgame, junior torsdagsmatcher, junior lørdagstræning med pro’erne, sjov sommergolf dag, jungletræf/Super6, generationsmatch, junior weekendtur til Made-in-HimmerLand og junior Sverigestur i oktober. Disse aktiviteter har kun kunnet ladet sig gøre med et stærkt ungdomsudvalg bestående af mikrolederne Anne Sofie og Sara (samt Cille fra Proshoppen), juniorteamet Jacob, Benny, Lasse, Emil og jeg. Tak for jeres store frivillingeindsats gennem sæsonen. I gør en kæmpe forskel.

Herefter tog pro Lasse Frølich ordet, og han havde æren af at udnævne ”årets junior” og ”årets mikro”. Pro’erne Lasse og Emil udvælger hvert år en junior og mikro, som har været en god kammerat, er hjælpsomme, deltagende og positive.

Årets junior blev Vega Gamst. Vega modtog en flot bag med en masse udstyr sponseret af klubbens sponsorer. Hele salen klappede af Vega.

Årets mikro blev Asger Siebuhr. Asger modtog også en flot bag og fik ligeledes en stor klapsalve.

Tak for en god ungdomssæson 2022. Vi glæder os til at se jer alle igen i 2023 sæsonen, som starter i april. Husk, at I alle er velkomne til at komme og spille, øve jer og have det sjovt i klubben også i løbet af efteråret og vinteren. Lasse nævnte endvidere, at der vil være træning for juniorerne fra februar.

Vi ses derude.

Stor efterårshilsen

Søren Frøsig Rasmussen

Formand, ungdomsudvalget