Afspærringer og flytning i klubhuset fra 1/9 2022

Skal du ud at spille golf i september og resten af efteråret, så skal du forberede dig på, at tingene ikke er som de plejer i Roskilde Golf Klub.

Parkeringsbåsene tættest på klubhuset bliver afspærret til byggepladsmaterialer og håndværkere, stien ned til klubhuset bliver spærret og du skal i stedet fortsætte ad grusstien og gå rundt om forbi bagladen og så bliver hovedindgangen til klubhuset via terrassedøren – og indtjekningsskærmene kommer ind i det gamle rygerrum.

Inde i klubhuset bliver der spærret af mod proshop og gangarealet. Mødelokalet bliver midlertidigt nedlagt og sekretariatet flytter ud i en skurvogn sandsynligvis på græsarealet ud for damernes omklædningsrum.

Op apropos det, så bliver både damernes og herrernes omklædningsrum helt lukket, indtil klubhusombygningen er færdig – sandsynligvis omkring 1. marts 2023.

Restaurant Birdie forbliver åben – på lidt mindre plads, og alle aktiviteter på banerne fortsætter også uden afbrydelser.

Det bliver noget rod – men resultatet bagefter bliver forhåbentlig et moderne og meget bedre indrettet klubhus med ny fælles indgang til proshop, sekretariat, klubhus og restaurant, et ekstra klub- og restaurantlokale, et nyt mødelokale og også renoverede toiletter.

”Toiletterne er dog fortsat i brug resten af året. Først i januar begynder renoveringen af dem,” fortæller daglig leder, Anders Schnack, der i øjeblikket har masser at se til i forbindelse med koordinering af alt omkring flytning, så håndværkerne kan komme til.

Allerede fra 1. september begynder indhegningen af området og fra 5. september går selve rydningen af sekretariat, mødelokale, rengøringsrum og lignende i gang. Det betyder også, at de klubber i klubben, der har materiale i skabene i mødelokale, skal have fjernet deres ting snarest muligt.

Ombygningsprojektet indeholder også en udbygning, nemlig en tilbygning der hvor den nuværende indgang er. Så her skal der bygges et fundament op.

”Det kommer selvfølgelig til at fylde en del, men det vil stadig være muligt at komme til 1. tee på Skjoldunge-banen. Man skal bare gå hele vejen rundt om klubhuset. Det vil ikke være muligt at gå direkte fra parkeringspladsen og ad stien direkte ned til 1. tee,” fortæller Anders.