Kaninmatcher kun kl. 17 om mandagen til og med 1. august

Forsøget med at lave to starter på kaninmatcherne på Skjoldungebanen om mandagen bliver nu sat på pause allerede efter én spillerunde.

I resten af juli 2022 samt mandag den 1. august er der én kaninmatch med mødetid kl. 17 – og start kl. 17.30. Det vil sige, at starten kl. 14.30 er aflyst.

Det gælder dog ikke mandag den 11. juli, hvor både kaninmatchen 14.30 og 17.30 begge bliver gennemført med de deltagere, der har meldt sig.

”Der to årsager til aflysningerne kl. 14.30 den 18. og 25. juli samt 1. august. Den ene er, at der var meget få tilmeldinger til 14.30 den 11. juli. Den anden er, at vi endnu ikke har fundet en gruppe af frivillige, der kan køre matchen 14.30. Samtidig virker det som om, at efterspørgslen passer med, hvad der kan være på banen kl. 17.30. I samarbejde med kaninudvalget har vi besluttet at sætte maksimumantal deltagere op fra 44 til 48 og så håber vi, at det passer nogenlunde her i ferieperioden,” fortæller Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet, der tilføjer:

”Hvis der kommer flere end 48, så bliver der automatisk oprettet en venteliste. Du kan se på GolfBox, om du står på venteliste og du skal selv på dagen logge på og se, om du er kommet med. Systemet kan desværre ikke selv sende besked om dette. Men hvis man er kommet med, så kan man også se sit navn på startlisten. Kommer du ikke med, så sørger sekretariatet for, at du får de 20 kr. retur. Du betaler nemlig også for at komme til at stå på venteliste.”

”I starten af august evaluerer vi antal deltagere og hvordan afviklingen af matcherne er foregået, herunder hvor lang tid en runde tager. Det kan nemlig godt være, at vi kan rykke spilletidspunktet 14.30 lidt frem, så endnu flere har mulighed for at være med på start nr. 1. Men under alle omstændigheder kræver det, at vi finder ekstra hjælpere til kaninudvalget, så har du lyst til at være med til at køre denne populære aktivitet, fx ved en vagt om måneden, så skriv til sekretariatet på . Så samler vi op i den første uge af august,” siger Henrik.

Til sidst en lille spidsfindighed i GolfBox: For at se, om du er registreret som reserve skal du gøre følgende:

• Logge ind på GolfBox
  • Klikke på dagens match under ”Klubturneringer” nederst i venstre hjørne
  • Klikke på ”Spillere”
  • Klikke på ”Kanin” ud for ”Række” – står ude til højre lige oven over listen over dagens spillere
  • Herefter kan du ud for dit navn se, om du er reserve