Felix og Karoline er årets mikro og junior 2021

Det er altid vemodigt at skulle slutte en god mikro- og junior sæson. Torsdag 30. september 2021 havde vi fælles afslutning i Roskilde Golf klub.

Juniorerne mødtes kl. 16, hvor Benny sørgede for at opdele hold og sende juniorerne ud på 9 hullers spil på stor bane (i silende regn). Der var mødt 14 juniorer op. Nogle opgav pga. regnmængden, mens andre trodsede vejret.
Mikroerne mødtes kl. 17 til 6 huller på indspilsbanen. Ligeledes her mødte mikroerne talstærk op med forældre og bedsteforældre (de fleste i regntøj). Sågar enkelte mikroer i lyserødt regntøj, lyserød bold og lyserøde jern (gad vide hvilken farve, der er den mikros favoritfarve?).

Anne Sofie havde købe fine præmier ind til alle deltagerne. Stor succes.

Kl. 18 samledes vi sammen på putting banen. Mikro og junior spillede parvis 6 huller. Især mikroerne spillede flot. Juniorerne var imponerede 😊

Kl. 18.30 var vi sultne og gik i restaurant Birdie, der havde dækket fint op til ca. 60 spisende gæster. Middagen stod på lasagne og børnevenlige salater samt is dessert.

Mellem lasagne og is præsenterede jeg ungdomsudvalget og vore funktioner samt takkede Vinni og Ryan, der desværre har valgt at træde ud af udvalget i år. Jeg gennemgik årets mikro og junior aktiviteter.

Da bestyrelsen anført af Kim stødte til vor afslutning, blev spændingen om ”årets junior og mikro” afsløret:

• Anne Sofie lykønskede Felix Klimt-Møllenbach som årets mikro 2021 (Felix fik stor klapsalve af alle)
  • Lasse lykønskede Karoline Daugaard Andersen som årets Junior 2021 (Karoline fik også en kæmpe klapsalve)
  • Mads Viemose fik også et par pæne ord med fra Lasse. Mads blev årets junior 2020. Da vi ikke kunne fejre Mads sidste år, fik han en stor klapsalve denne aften.

Stort til lykke til de tre vindere.

Her kan du se siden med alle modtagere af “Årets junior” og “Årets mikro”.

Herefter talte bestyrelsesformand Kim med ros til ungdomsarbejdet og glæde ved at se alle de unge spillere i klubben.

Vi sluttede ved 20’tiden og takkede hinanden for en god sæson og på glædeligt gensyn til april 2022.

Ungdommelig golfhilsen på vegne af ungdomsudvalget
Søren Frøsig Rasmussen